نظر مجلس و دولت در مورد ادغام  وزارت راه و مسکن

معاون پارلمانی دولت روز گذشته در سخنانی گفته بود ادغام وزارتخانه‌های راه و مسکن به وزارت نیکزاد احتیاجی به رأی مجلس ندارد اماجواد جهانگیرزاده در جلسه علنی امروز دوشنبه 12 اردیبهشت در اخطار قانون اساسی ...

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، جواد جهانگیرزاده، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه 12 اردیبهشت در اخطار قانون اساسی و با اشاره به سخنان شب گذشته معاون پارلمانی رییس‌جمهور مبنی بر اقدام وزارتخانه‌های راه و مسکن گفت: معاون پارلمانی رییس‌جمهور اظهاراتی کرده است که به نظر می‌رسد برداشت درستی از قانون اساسی و برنامه پنجم توسعه ندارد.

وی اظهار کرد: برای اینکه این موضوع موجب ایجاد تزاحم بین مجلس و دولت نشود، با توجه به اینکه وظیفه تفسیر قانون آتی بر عهده مجلس است بهتر است استفساری از مجلس در این زمینه گرفته شود تا نظر مجلس نیز در این زمینه بیان شود.

لاریجانی در پاسخ به این اخطار جهانگیرزاده گفت: هم در قانون اساسی و هم در برنامه پنجم توسعه تصریح شده است که وظایف وزارتخانه‌ها باید به تصویب مجلس برسد و اگر هم دولت می‌خواهد وزارتخانه‌ها را ادغام کند شاید مجلس قبول نکند، پس ابتدا باید مجلس تصویب کند بعد دولت اجرا کند.

وی اظهار کرد: اگر کسی در این مورد ابهام دارد می‌تواند از مجلس تفسیر بخواهد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی دولت روز گذشته در سخنانی گفته بود ادغام وزارتخانه‌های راه و مسکن به وزارت نیکزاد احتیاجی به رأی مجلس ندارد.

پایان پیام/
 

کد خبر 35338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha