زیارت حضرت زهرا(س) در کانون های مساجد استان اصفهان قرائت می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، از قرائت زیارت حضرت زهرا(س) در کانون های مساجد استان همزمان با ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) خبر داد.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، با تاکید بر ضرورت ترویج و نهادینه کردن الگوهای شخصیتی حضرت زهرا(س) در جامعه به خبرنگار شبستان در اصفهان گفت: تمام زندگی این بانوی بزرگوار می تواند بهترین الگوی فکری و رفتاری برای همه ما به ویژه زنان باشد چرا که ایشان در زندگی فردی و اجتماعی بر محور رضایت خداوند و دین اسلام حرکت می کردند.

 

وی ادامه داد: ایام فاطمیه بهترین فرصت برای تبیین سیره و روش حضرت زهرا(س) است و در این راستا کانون های فرهنگی هنری مساجد در این ایام با برگزاری جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ با بهره گیری از اساتید حوزه و دانشگاه شخصیت حضرت زهرا(س) و ویژگی های این بانوی بزرگوار را در مقوله های عفاف و حجاب، پاکدامنی، همسرداری، تربیت فرزند، اخلاق اجتماعی و عبادت برای اعضای کانون ها تبیین می کنند.

 

حجت الاسلام معتمدی، افزود: قرائت زیارت حضرت زهرا(س)، اجرای طرح تلاوت نور در بیش از سه هزار مسجد استان و اهدای ثواب آن به روح پرفتوح حضرت زهرا(س)، برگزاری محافل قرآنی و برگزاری حلقه های معرفتی از ویژه برنامه های کانون های مساجد استان در ایام فاطمیه است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، تصریح کرد: امروز دشمنان از طریق ابزارهای مختلف فرهنگی و هنری اعتقادات دینی نوجوانان و جوانان ما را هدف قرار داده اند و بر همین اساس باید با تقویت و اشاعه ارزش های اسلامی و انقلابی در جامعه با ترفندهای دشمنان مبارزه کنیم.

 

وی حضرت فاطمه زهرا(س) را ام المسائل و ام الائمه خواند و افزود: امسال با توجه به همزمانی ایام فاطمیه و ایام نوروز باید هفت سین فاطمی را با کنار هم گذاشتن اسامی حضرت فاطمه زهرا(س) را در کنار هفت سین نوروزی خود داشته باشیم.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 353522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha