شهید مطهری، مدافع سرسخت مبانی مکتب اسلام بود

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین، شهید مطهری را مدافع سرسخت مبانی مکتب اسلام عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین، امروز ( 12 اردیبهشت) در همایش عقیدیتی سیاسی شهرستان آبیک گفت: شهید مطهری با اندیشه ها، افکار و دیدگاه های التقاطی و منحرف مبارزه کرد و در این خصوص کتاب های مختلفی تالیف کرد.

 

وی افزود: در مقطعی از تاریخ، ملی گرایان به دنبال تبلیغ علیه اسلام بودند تا اسلام را عامل عقب ماندگی ملت ایران معرفی کنند ولی شهید مطهری با ادله متعدد ثابت کرد که ایرانیان با دل و جان، اسلام را پذیرفته اند و اسلام را عامل نجات خود می دانند بنابراین کتاب حقوق اسلام و ایران را نوشت.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در کتاب حقوق زن در اسلام شهید مطهری به شخصیت و حقوق زنان از دیدگاه اسلام اشاره شده است و ایشان در این کتاب آورده اند" برخلاف برخی تصورات که اسلام برای زن و مرد تفاوت قائل شده است، اسلام در قبال آن حقوقی را برای زنان در نظر گرفته که برای مرد منظور نکرده است".

 

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با اشاره به فرموده شهید مطهری گفت: اگر انقلاب ایران بخواهد بماند، به نتیجه برسد و پیروزمندانه به جلو برود باید روی دوش روحانیان و روحانیت قرار داده شود.

 

وی تاسی معلمان از شهید مطهری را ضروری دانست و تصریح کرد: معلمان باید بدانند شهید مطهری با تمام وجود دانشجویان را هدایت و آنان را از انحرافات و زذایل اخلاقی باز می داشت.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه سپاه پاسداران برای دفاع از نظام اسلامی از سوی امام راحل تشکیل شد، اظهار کرد: در قانون اساسی و در اساسنامه سپاه که مجلس شورای اسلامی مصوب کرده، موظف است در هر زمانی که انقلاب مورد خطر قرار بگیرد، وارد عمل شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: سپاه پاسداران در خطرات فرهنگی، امنیتی، جنگ سایبری، جنگ تحمیلی و مبارزه با منافقین نقش خود را به نحو احسن ایفا کرده است.

 

وی با بیان اینکه 55 کشور اسلامی در سازمان ملل متحد حتی یک رأی هم ندارند، تاکید کرد: 200 قطعنامه علیه اسرائیل در این سازمان وضع شده که امریکا و انگلیس وتو کردند چرا با وجود یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان در جهان، مسلمانان نباید حق وتو داشته باشند.


در ادامه از مربیان عقیدتی، هادیان سیاسی و مدیران عقیدتی نظارتی نمونه سپاه ناحیه آبیک تجلیل شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 35367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha