اجرای بیش از یک هزار و 946خدمت عمرانی برای مددجویان کهگیلویه وبویراحمد

خبرگزاری شبستان:مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای بیش از یک هزار و 946 فعالیت و خدمات عمرانی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در یازده ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سیدغلامرضا متقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (26 اسفند) در جمع خبرنگاران، فلسفه وجود این نهاد را فقرزدایی از سطح جامعه خواند و گفت: کمیته امداد از نخستین نهادهایی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با هدف حمایت از قشرهای نیازمند و آسیب پذیر تشکیل شد.

 

وی، از فقر به عنوان یک پدیده زشت و شوم یاد کرد و افزود: این پدیده اگر وارد یک خانواده یا جامعه شود می تواند بنیان آن را نابود کند، بنابراین نقش نهاد ارزشمند کمیته امداد در رفع این پدیده بسیار مهم است.

 

متقی عملکرد یازده ماهه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان را در سال جاری تشریح کرد و بیان داشت: راز شکوفایی کمیته امداد پس از چندین سال ارائه خدمت به اشکال گوناگون برگرفته از فطرت پاک جامعه بشری و آموزه های دینی است.

 

این مسئول امدادی خاطرنشان کرد: تعداد خانواده های تحت حمایت در حال حاضر31 هزار و 487 خانواده با جمعیت 91 هزار و 127 نفر از مستمری ماهیانه برخوردار هستند که طی سال جاری مبلغ 165 میلیارد ریال به این خانواده ها پرداخت شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود داشتن سرپناه را یکی از ضروریات زندگی برشمرد و گفت: برنامه تأمین مسکن نیازمندان همواره مورد توجه کمیته امداد بوده و نیاز به مکانی برای آسایش و گذراندن امورات زندگی آنها را مدنظر داشته و دارد.

 

متقی افزود: در بخش بهسازی و نوسازی مسکن در سال جاری تعداد یک هزار و 946 فعالیت عمرانی از قبیل احداث، تعمیر، حصارکشی و غیره با هزینه ای بالغ بر 21 میلیارد ریال انجام گرفته است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد بحث اشتغال جوانان و خانواده های مددجویان را از دیگر برنامه های این نهاد عنوان کرد و گفت: در سال های اخیر برنامه ایجاد فرصت های شغلی در رأس امور کمیته امداد قرار گرفته و بر اساس گزارشات موجود در سال جاری تعداد 2 هزار و 39 فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات به مبلغ بیش از 106 میلیارد ریال برای جمعیت جویای کار ایجاد شده است.

 

متقی خاطرنشان کرد: ضرورت فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای برای ایجاد اشتغال برکسی پوشیده نیست و در همین راستا در سال جاری، تعداد هفت هزار و 29 نفر از مددجویان و فرزندان آنان از آموزش فنی و حرفه ای بهره مند شده اند.

 

وی افزود: علاوه بر پرداخت وام اشتغال، 350 نفر از طریق تعامل با مؤسسات دولتی و خصوصی در قالب طرح کاریابی مشغول فعالیت شدند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در سال جاری تعداد 6 هزار و 383 نفر از طریق پرداخت حق بیمه توسط کمیته امداد به عنوان کارفرما مشمول بیمه تأمین اجتماعی شده اند و از طرف دیگر بیش از 12 هزار و 899 نفر از طریق این نهاد به طرق مختلف از خدمات بیمه ای درمانی بهره مند شده اند.

 

متقی یادآور شد: در کنار خدمات حمایتی رسیدگی به امور تحصیلی، آموزشی، تربیتی دانش آموزان، دانشجویان و طلاب تحت حمایت یکی از دیگر رسالت های مهم این نهاد مقدس می باشد که در این رابطه به تعداد 9 هزار و 859 دانش آموز و سه هزار و 696 دانشجو خدمات فرهنگی ارائه می شود.

 

وی در خصوص عملکرد واحد فرهنگی در سال جاری گزارش داد که در زمینه آموزش خانواده ها برای تعداد 887 نفر اردو برگزار شد که در مجموع 22 میلیارد ریال هزینه خدمات فرهنگی مددجویان در 11 ماهه سال جاری بوده است.

 

این مسئول کمک به تأمین سلامت نیازمندان در کنار آموزش های بهداشتی، پیشگیری از بیماری ها، تامین هزینه درمانی خانواده های تحت حمایت از طریق قرارداد با مراکز درمانی پرداخت شده را بالغ بر 19 میلیارد ریال دانست و گفت: برای یک هزار و 500 نفر از کودکان زیر 6 سال که دچار بیماری سوء تغذیه شده اند در قالب هشت هزار سبد غذایی با اعتباری حدود چهار میلیارد ریال هزینه پرداخت شده است.

 

متقی در ادامه تشریح عمکرد 11 ماهه این نهاد مقدس در استان، گفت: کمیته امداد اهتمام ویژه ای در جهت ترویج سنت حسنه ازدواج، آموزش مهارت های زندگی در قالب طرح حمایت از زوج های جوان دارد که به 2 هزار و 611 نفر جهیزیه ازدواج به مبلغ 16 میلیارد ریال مساعدت کرده است.

 

وی از دیگر خدمات این نهاد یادگار امام راحل را علاوه بر خدمات حمایتی ذکر شده، امداد رسانی به آسیب دیدگان از حوادث، خدمات پذیر و مددکاری، حقوقی و قضایی، تهیه بن خرید کالا، کمک به خانواده های زندانیان، کمک به ودیعه و اجاره مسکن، پرداخت وام های ضروری و کارگشایی قرض الحسنه به نیازمندان و کمک به محکومین نیازمند در سال جاری را برای شش هزار و 204 نفر دانست و گفت: تسهیلات پرداخت شده در این راستا به مبلغ 65 میلیارد و 177 میلیون ریال است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به مهم ترین و مؤثرترین سرفصل کاری این نهاد مقدس پرداخت و گفت: بی شک پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشترین نقش را در ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری فرهنگ سازی و اعتماد سازی ایجاد انگیزه با معیارهای اجتماعی احیای، سنت های حسنه اسلامی داشته است و با ایجاد شبکه گسترده مشارکت های مردمی در قالب طرح های مختلف روز به روز در حال پیشرفت با استفاده از تکنولوژی روز به همراه تلطیف فضای عاطفی جامعه است.

 

متقی گفت: کمیته امداد استان طی سال های اخیر فعالیت های گسترده در زمنه توسعه مشارکت های مردمی دارد به طوری که کمک مردم استان طی یازده ماهه اخیر 57 میلیارد ریال بوده است که 20 میلیارد ریال از این مبلغ از محل درآمد صندوق های صدقات است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 353702

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha