آماده باش کامل نیروهای آتش نشانی اردبیل در چهارشنبه آخر سال

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل، گفت: اکیپ های سازمان آتش نشانی شهرداری اردبیل با آماده باش کامل در چهارشنبه سوری با هماهنگی و مشارکت نیروی انتظامی مستقر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، فضیلت ابراهیمی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل، اظهار داشت: برای پیشگیری از آتش سوزی های احتمالی، عوامل شهرداری سطل های آشغال و لاستیک های مستعمل را جمع آوری و نقاط حادثه خیز را شناسایی کرده اند.


وی، با بیان اینکه به تعداد کلانتری های شهر اکیپ های آتش نشانی مستقر می شوند، افزود: بیشتر اقدامات و ماموریت ماموران دلسوز آتش نشانی در این روز مهار آتش های ناشی از سهل انگاری برخی از شهروندان است که ما سعی داریم با فراهم سازی صحیح اقدامات پیشگیرانه، اینگونه آتش سوزی ها را به حداقل برسانیم.


ابراهیمی، با تأکید بر نقش فرهنگ سازی در کاهش حوادث، افزود: برای فرهنگ سازی و پیشگیری از خطرات ناشی از آتش سوزی و انفجار ناشی از نشت گاز نیروهای متبحر برای دانش آموزان مدارس ابتدایی متوسطه و نیز برای کسبه و بازاریان آموزش لازم را ارائه می دهند.


وی، اضافه کرد: کاهش خسارت ها طی سال های گذشته نشان دهنده افزایش سطح فرهنگ عمومی در خصوص چهارشنبه آخر سال است ولی در هر حال ما باید با در نظر گرفتن تمامی جوانب احتیاط با آماده باش کامل به شهروندان خدمات رسانی کنیم.


این مقام مسئول، با اشاره به اینکه از چند روز قبل از چهارشنبه آخر سال تمام نیروهای امدادی در آماده باش کامل هستند، اظهار کرد: در شب سه شنبه آخر سال بنده به شخصه در اتاق فرماندهی و اپراتور خواهم ماند و نیروهای مستقر در سطح شهر را فرماندهی خواهم کرد.


ابراهیمی، با توصیه و رعایت نکات ایمنی شهروندان در این ایام، گفت: در چهارشنبه آخر سال تا حد امکان از وسایل بی خطر برای آتش بازی استفاده کنند و در صورت بروز کوچکترین حوادثی با 125 تماس بگیرند.


وی، بیان کرد: جوانان از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آن چه در واحدهای مسکونی و چه در معابر خودداری و از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست های برق یا ایستگاه های تقلیل فشار گاز و پارکینگ های عمومی جداً پرهیز کنند.


به گزارش روابط عمومی شهرداری اردبیل، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل، ضمن توصیه به والدین در خصوص مراقبت بیشتر از فرزندان در استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال، تراکم خودروها و ترافیک روزهای پایانی سال در سطح شهر و ضرورت همکاری شهروندان با ماموران آتش نشانی را خاطرنشان کرد و افزود: در بیشتر مواقع اتفاق افتاده که یک دقیقه زودتر رسیدن گروه امداد نجات ما به صحنه حوادث از خسارات کلان جلوگیری کرده است.


ابراهیمی، از شهروندان خواست موقع شنیدن آژیر خودروهای آتش نشانی در چنین مواقعی حتما با نیروهای سازمان همکاری کرده و راه را برای خودروها باز کنند.


پایان پیام/

کد خبر 353974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha