لزوم تقویت کانون های مساجد در جهت تبدیل به مکانی برای صدور فرهنگ

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد، بر لزوم تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای تبدیل آنها به عنوان مکانی جهت صدور فرهنگ در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میر محمدی، استاندار یزد، صبح امروز(27 اسفند) در جمع اعضای شورای شهر یزد و شهردار این شهر، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک فرا رسیدن سال نو گفت: مسئولان و مدیران باید در برنامه ریزی های خود به امکانات، پتانسیل های موجود و اعتبارات توجه داشته باشند و سپس با واقع نگری برنامه ریزی کنند.

 

وی آینده نگری را یکی از لزوم برنامه ریزی در هر فعالیت دانست و اظهار داشت: شهرداری و شوراهای اسلامی شهرها باید در برنامه ریزی های خود آینده را مد نظر قرار دهند تا با لحاظ همه جوانب در اجرای طرح ها، با مشکل روبرو نشوند.

 

استاندار یزد، عمل گرایی و پرهیز از شعار را کی دیگر از اصول لازم برای برنامه ریزی دانست و افزود: باید دید، بین بیان مطالب و حرف هایی که زده می شود و کاری که صورت میگیرد، چه تناسبی برقرار است.

 

وی با اشاره به نقش بالای مدیریت در انجام صحیح برنامه ریزی های صورت گرفته، گفت: چگونه می شود که در بحث ساخت و ساز مردم حاضر به پرداخت جریمه هستند امام حاضر به پرداخت هزینه های لازم جهت اخذ پروانه نسیتند.

 

میر محمدی، تصریح کرد: چنین قوانینی باید مورد بازبینی قرار گیرد و اگر اصل قانون دارای مشکل است آن را اصلاح کرد تا شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر نباشیم.

 

وی ادامه داد: در همه موارد باید به این نحو عمل کنیم که اگر قانون، ضعف دارد، به سمت اصلاح آن حرکت کنیم و اگر ضعف از شیوه مدیریت و نحوه اجراست، آنرا درست کنیم.

 

میرمحمدی، با انتقاد از روند بهسازی و احیاء بافت قدیم یزد، بر لزوم اقدام عملی در این خصوص تاکید کرد و افزود: باید پیرامون هر آنچه می گوییم، تمام جوانب امر را در نظر بگیریم و در عمل، وارد میدان شویم و آنچه در بحث نگهداری، مرمت و بازسازی بافت موثر است را انجام دهیم تا از تخریب آن جلوگیری شود.

 

وی تاکید کرد: امروز، استانداری به طور کامل در خدمت همه دستگاه ها برای رفع مشکلات و مسائل مردم است و از همه مسئولان خواست تا هر کجا در امر خدمات رسانی به مردم، دچار مشکل هستند، آنرا با مستندات و جزئیات لازم ارائه کرده تا کار، پیگیری و مشکل رفع شود.

 

عالی ترین مقام اجرایی استان یزد، آشنایی با قانون و جزئیات آنرا برای نمایندگان مردم در شورا بسیار ضروری دانست و این امر را موثر در حرکت شورا در چارچوب قانون ذکر کرد و گفت: در تصویب طرح ها و لوایح، باید تمامی جوانب امر را سنجید و کلیه توجیهات اقتصادی، فنی و فرهنگی آن را لحاظ کرد.

 

وی با ضروری خواندن لحاظ فضای سبز شهری مناسب در طراحی های صورت گرفته بر لزوم توجه به این امر تاکید کرد و افزود: موضوع تعهدات صنعت در فضای سبز حتماً باید عملیاتی شود و صنایع مکلف هستند که طرح های اجرایی در زمینه فضای سبز داشته باشند و ادارات منابع طبیعی و صنعت، معدن و تجارت نیز باید بر این امر نظارت جدی کنند.

 

استاندار یزد، با اشاره به فعالیت های خوب حسینه ها،مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان اظهار داشت: استان یزد از نظر کمی در این زمینه ها غنی می باشد اما باید از تمام ظرفیت های موجود، برای جذب افراد به مساجد و حسینیه ها بهره ببریم و این اماکن را تقویت کرده و آنها را به مکانی برای صدور فرهنگ موثر به جامعه بدل کنیم.

 

وی تصریح کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود که نسل جوان روز به روز به این اماکن جذب شود و همواره باید دغدغه ما این باشد که چگونه می توانیم جوانان مان را شیفته مساجد و حسینیه ها کنیم.

 

عالی ترین مقام اجرایی استا،ن با بیان اینکه یزد هم اکنون به عنوان قطب پزشکی ایران شناخته می شود افزود: برای تحقق بیش از پیش این امر، تا کنون جلساتی با نمایندگان مجرب جامعه پزشکی استان نیز برگزار شده تا در دو حوزه بحث ایجاد آموزشگاه پرستاری و شناسایی عوامل سرطان زا در استان نیز، اقداماتی صورت پذیرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 354012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha