تحقق شعار "اقتصاد و فرهنگ" در گرو توجه و مشارکت مردم و مسئولان است

خبرگزاری شبستان: خطیب نمازجمعه بیرجند با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان" اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" گفت:تحقق این شعار در گرو فرهنگ سازی ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی و مباحث فرهنگی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام محسن مشرفی امروز (1فروردین) درخطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن بهار و آغاز سال جدید، اظهارداشت: بایستی در این ایام با پیروی از فرهنگ و سیره ائمه اطهار(ع) فضایل اخلاقی را در جامعه نهادینه کنیم.


وی دید و بازدید تحت عنوان صله رحم، محبت و دوستی بین یکدیگر، خانه تکانی و جابه جایی، مسافرت، داد و ستد را از کارهای مورد پسند آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار (ع) در طول سال بویژه ایام عید ذکر کرد.


خطیب نمازجمعه بیرجند افزود: از طرف دیگر؛ اسراف، تجمل گرایی، فخر فروشی، کم فروشی و گران فروشی و مدگرایی از آسیب های رفتارها و مباحث مربوط به این ایام است.


حجت الاسلام مشرفی با تاکید براینکه اسلام دین تحول و از ایستایی بدور است، تصریح کرد: بایستی با پرهیز از خرافات و فرهنگ غربی از کارهایی که در شان خانواده و اقتصاد خانواده و جامعه اسلامی است در این ایام پرهیز کرد.


وی از مناسبت های هفته به دوم فروردین ماه سالروز شهادت روحانیون در مدرسه فیضه همزمان با سال 42، ترور شیخ احمد یاسین، روز هواشناسی و تئاتر اشاره کرد.


امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به نام گذاری شعار امسال تحت عنوان" اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" افزود: در این پیام سه مقوله اقتصاد، فرهنگ و علم مورد تاکید ایشان قرار دارد که بایستی مردم و مسئولان با فرهنگ سازی و تحول در این سه بعد شعار امسال را عملیاتی کنند.


حجت الاسلام مشرفی با اشاره به تعریف مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنی الگوی علمی متناسب با نیازهای کشور است که با توجه به مبانی فکری و قرآنی این طرح بایستی در جامعه عملیاتی شود.
 

وی افزود: با تکیه براقتصاد مقاومتی به عنوان بهترین راهکار و با بهره گیری از ظرفیت داخلی، با رویکرد عدالت و دانش محور می توان مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد.


خطیب نمازجمعه بیرجند با اشاره به بخش دیگر از سخنان مقام معظم رهبری مبنی براینکه" اوضاع عالم بر وفق مراد آمریکا پیش نمی رود" خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران دست ایادی استکبار و کفر را از این کشور کوتاه کرد و با ترویج ارزش و آرمان های خود تحت عنوان بیداری اسلامی آرامش ظاهری استکبار را برهم زد.


پایان پیام/

کد خبر 354322

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha