عیدی ما به مردم خدمت خالصانه است/ خراسان رضوی صدر جدول سفرهای نوروزی

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای کشور با اشاره به اینکه خدمت خالصانه عیدی ما به مردم کشور است، گفت: خراسان رضوی، مازندران، گیلان و فارس رتبه های اول تا چهارم سفر را تاکنون کسب کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، دکتر مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور امروز (2فروردین) فارس را استانی موثر در کشور خواند و یادآور شد: خدمت به مردم فارس توفیق است.


وی با یادآوری به اینکه خدمت خالصانه عیدی ما به مردم کشور است، اظهار داشت: به طور حتم در صورت تحقق این مهم برای دولت نیز نتیجه خوبی خواهد داشت.


رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای کشور با اشاره به اینکه استان فارس علاوه بر منابع میراثی و فرهنگی، منابع طبیعی خوبی دارد که باید اینها در جهت استفاده بهینه مردم باید روی آنها کار شود، افزود: ما چنین استان هایی را ویژه نگاه می کنیم.


رحمانی موحد، توسعه گردشگری با توسعه جذابیت و توسعه محصول صورت می گیرد، اظهار داشت: به طور حتم زمانی که منبع گردشگری به جذابیت رسید و جذابیت آن به مردم معرفی شد باعث می شود مردم رفت و آمد بیشتری داشته باشند که این باعث رونق اقتصادی و افزایش اشتغال می شود.


این مقام مسئول یادآور شد: ما در حوزه گردشگری باید به توسعه گردشگری داخلی و جذب گردشگر خارجی توجه کنیم که این 2 مورد راهبرد اصلی ماست و باید تبدیل به برنامه و پروژه شود تا صورت گیرد.


معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه شعار خاصی برای گردشگری امسال مطرح نشده است، خاطر نشان کرد: شعار سال 93 که رهبری بیان فرمودند، رویکرد عظیم حوزه گردشگری است که بتوانیم پاسخگوی این سئوال در انتهای سال باشیم.


رحمانی موحد نوروز را فرصتی دانست که با اختیار همراه است، یادآور شد: ما در حوزه سیاستگذاری باید زمینه های سفر مردم را فراهم کنیم.


وی با اشاره به اینکه بر اساس مبنای آماری که بحث اسکان است، افزود: تا پایان روز یکم فروردین بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفرشب اقامت داشتیم که خراسان رضوی در رده بندی سفر تاکنون رتبه اول را به خود اختصاص داده است.


معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: مازندران، گیلان و فارس رتبه های بعدی را کسب کردند که در خصوص بازدید از مکان های دیدنی و اقامت نیز در این رده بندی لحاظ شده است.


رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای کشور تصریح کرد: تغییرات جوی در کشور باعث غافل گیری مسافران شده است و به نظر می رسد که بعد از اتمام موج سرما سفرهای نوروزی به اوج خود برسد، البته مسائل اقتصادی نیز موثر بوده است.


این مقام مسئول با یادآوری به اینکه هیچگونه افزایشی در کالا و خدمات اعمال نشده و از سوی دولت نیز ابلاغ شده است، که اگر مواردی نیز بوده است تعزیرات روی آن نظارت دارد، گفت: 24 ساعته نظارت بر قیمت ها و سفرها توسط ناظران صورت گرفته است.


پایان پیام/

کد خبر 354358

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha