سازمان های مردم نهاد استان فارس خواستار توقف کشتار در بحرین و یمن شدند

70 تشکل مردمی و سازمان مردم نهاد استان فارس در نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل خواستار پایان نسل کشی در کشورهای اسلامی از جمله بحرین و یمن شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، در این نامه خطاب به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل آمده است: شما کاملا آگاه هستید که نقض حقوق بشر توسط هر فرد و گروهی محکوم و تأسف آور است به این دلیل که علاوه بر محرومیت از حقوق اولیه انسانی و احساس عدم امنیت در دنیا این مسئله منجر به بی اعتباری قوانین بین المللی می شود، همچنین سکوت و بی تفاوتی نسبت به این رویه های غیر قانونی، توهین در مقابل خداوند رحمان و رحیم و تحقیر ملت ها و تاریخ را در پی دارد.

 

در ادامه این نامه ضمن محکوم کردن نسل کشی بی رحمانه غیر نظامیان و شهروندان به ویژه زنان و کودکان بی پناه در کشور های بحرین، لیبی و یمن خاطرنشان شده است: تصاویری که امروز در رسانه‌های مستقل از کشتار مردم بحرین منتشر شده قطعاً تنها بخشی از این جنایت بزرگ و دردناک است، به خصوص اینکه امروز شاهدیم افراد غیر نظامی و بی دفاع، مورد ضرب گلوله به صورت مستقیم، قرار می‌گیرند و مجامع بین‏المللی هم‌چنان نسبت به این امر بی‏تفاوت هستند.


سازمان های مردم نهاد فارس در ادامه نامه خود با طرح سئوالاتی تاکید کرده است: رئیس سازمان ملل متحد در قبال کشتار غیر نظامیان اعم از زنان و کودکان مظلوم کشورهای یمن، بحرین و لیبی چه اقدام مؤثری انجام داده است؟! آیا شما و سازمان های بین المللی با دیدن چهره کودکان کشته و زخمی این کشورها همچنان راه سکوت را در پیش می گیرید؟! آیا سازمان های بین المللی دفاع از حقوق زنان، اقدامی در جهت کمک به زنان در بند رژیم خونریز و جنایتکار بحرین انجام داده است؟! آیا هتک حرمت به مقدسات، تخریب اماکن مذهبی و حمله به افراد بی دفاع شرکت کننده در آیین های دینی و مذهبی مورد پذیرش سازمان های بین المللی است؟!

 

در ادامه این نامه آمده است: این مسئله کاملا روشن است که بی توجهی نسبت به تمامی قراردادهای بین المللی در این مقطع زمانی از تاریخ بشر به ویژه در دوره تصدی شما به عنوان دبیر کل سازمان ملل متحد در سوابق بین المللی به نام شما ثبت می شود.


بنا به گزارش روابط عمومی سازمان ملی جوانان فارس، تشکل های مردمی استان فارس در نامه خود با طرح سئوال در کجای جهان، سرکوب مردم مظلوم یک کشور توسط نیروهای متجاوز به رسمیت شناخته می‌شود؟ خاطرنشان کرده است: راه‌اندازی حمام خون در بحرین توسط نیروهای بیگانه باید با واکنش قاطع مجامع و نهادهای بین‌المللی مواجه شود، آیا جز این است که امروز سازمان‌های بین‌المللی و شورای به اصطلاح امنیت و نهادهای دیگر که همواره بر طبل دموکراسی و آزادی و حقوق بشر می‌کوبیده‌اند راه سکوت را در پیش گرفته اند.
 

در بخش پایانی نامه با تاکید بر مداخله سریع و قاطع برای پایان فوری و بی قید و شرط کشتار های بی رحمانه، توقف روند تعدی به مساجد و اماکن مقدسه و تخریب آنها، جلوگیری از مداخله نیرو های نظامی و غیر نظامی خارجی در کشور های فوق و توقف روند برخورد های غیرانسانی با پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان ها و درمانگاه ها ابراز امیدواری شده است: سازمان ملل متحد و شخص دبیر کل حامی حقوق ملت های مظلومی باشد که از ظلم و ستم دیکتاتور ها و حاکمان مستبد در رنج بوده و از حقوق اولیه خود محروم هستند.
 

پایان پیام/

کد خبر 35461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha