فعالان حوزه فرهنگ امسال وظیفه سنگین تری برعهده دارند

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: فعالان حوزه فرهنگ امسال وظیفه سنگین تری برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  «علی جنتی» روز چهارشنبه پس از پایان نخستین جلسه هیات دولت در سال 93 در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که با توجه به نامگذاری امسال رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جدید چیست؟ افزود: همه کسانی که در حوزه فرهنگ فعالیت دارند اعم از صدا و سیما و سایر دستگاه های فرهنگی همچون آموزش و پرورش، وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی و حتی سازمان های مردم نهاد فرهنگی موظفند در این راستا تلاش کنند.

 

وی گفت: آنچه ما باید دنبال کنیم در حوزه فرهنگ عمومی است به ویژه که در شورای فرهنگ عمومی باید الگوی سبک زندگی را ترسیم کرد.

 

وی با بیان این که «فرهنگ» زیربنای اقتصاد و سیاست است، تصریح کرد: اگر در حوزه فرهنگ موفق باشیم، در سایر بخش ها هم موفق خواهیم بود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره توقیف هفته نامه 9 دی مبنی بر اینکه انتقاداتی به توقیف این نشریه وارد شده است، گفت که توقیف، تذکرهای کتبی یا هر اقدام در رابطه با روزنامه ها و نشریات، ربطی به دولت ندارد و مربوط به هیات نظارت بر مطبوعات است که هفت عضو دارد که شامل نمایندگان قوه قضاییه، مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه علمیه و... است و وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری فقط دو عضو از این مجموعه هستند.

 

جنتی افزود: بنابراین تصمیمات هیات نظارت بر اساس نظر اکثریت است و این تصمیم (توقیف هفته نامه 9 دی) بر اساس نظر اکثریت هیات نظارت بر مطبوعات بوده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به تذکرات متعددی که به هفته نامه 9 دی که در سال گذشته داده شده و مورد توجه قرار نگرفته است، هیات نظارت تصمیم به توقیف گرفت.

 

وی ادامه داد: البته بارها اعلام کرده ایم که به هیچ وجه راغب نیستیم نشریه ای توقیف شود و آخرین راه حل را توقیف می دانیم چون معتقدیم بسیاری از افرادی که در آن نشریه کار می کنند، زندگی شان دچار مشکل می شود؛ پس، تلاش ما این است که حتی الامکان نشریه ای متوقف نشود.

 

پایان پیام/

کد خبر 354693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha