فعالان فرهنگی در تحقق منویات مقام معظم رهبری پیشگام باشند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ گفت: تشکل‌های دینی و فعالان فرهنگی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری پیشگام باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در کنار مساله اقتصاد، مقوله فرهنگ را مهترین موضوع امروز جامعه عنوان کرده اند، افزود: تشکل‌های دینی و فعالان فرهنگی باید در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری به‌ویژه در حوزه مسائل فرهنگی بیش از پیش تلاش کنند.

وی با بیان اینکه تشکل‌های دینی می توانند با بهره گیری از توان درونی و ظرفیت اقشار تاثیر گذار در محقق کردن اشعار سال93 پیشگام باشند، بیان کرد: با اینکه این تشکل‌ها وظیفه خود را به درستی در پیروزی انقلاب و نظام اجرا کردند اما با این حساب انقلاب اسلامی حق بزرگی بر گردن مراکز دینی و اسلامی دارد چرا که به برکت همین انقلاب بوده که هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی در جامعه رشد کرده و بزرگترین و گسترده ترین شبکه اجتماعی در جامعه را پدید آوردند.

حجت الاسلام روحانی نیا اظهارداشت: امروز شرایط برای فعالیت و کم و کیف آن در مراکز و تشکل‎های دینی بسیار متفاوت است؛ به همین منظور هیئات مذهبی و فعالان فرهنگی در تشکل ها باید نقش مؤثرتری را در شکل گیری ظرفیتشان با محوریت مقابله با آسیب‎های اجتماعی، مهارت اجتماعی و پیاده کردن سبک زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ دینی در جامعه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف و اهداف مدیریت در جامعه اسلامی شناخت سبک زندگی و معرفی آن به اجتماع و تبدیل آن به یک حرکت جاری در زندگی مردم است، بیان کرد: فرهنگ مدیریت جهادی با مصرف‌گرایی، اشرافی‌گری و برخی شیوه‌های نوین که مولود فرهنگ سرمایه‌داری است، مغایرت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: فرهنگ جهادی یک مفهوم کلی است که از جمله مصادیق آن دین محوری، ولایت مداری، ایثار، مردم گرایی، خودباوری، نوآوری و ماموریت پذیری است.

حجت الاسلام روحانی نیا، مدیریت برای خدا، مدیریت ولایتی، انعطاف پذیری ساختار، تشکیلات مناسب با شرایط، خودباوری، پرکاری، تحول آفرینی، پویایی، سخت‌کوشی، سرعت عمل در کارها، مشارکت‌پذیری، قناعت، نهادینه کردن اخلاق و ارزشهای دینی در محیط کار و اهمیت دادن به بیت‌المال را از مهمترین ابعاد مدیریت جهادی برشمرد.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، وی اذعان داشت: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری اگر مدیریت جهادی یا همان کار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت حاکم باشد، مشکلات کشور، در شرایط کنونیِ فشارهای خباثت آمیزِ قدرت‌های جهانی، قابل حل است و کشور حرکت رو به جلو را ادامه خواهد داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تاکید کرد: علما و روحانیون با بهر ه گیری از ظرفیت منبر و وعظ وخطابه نقش بسزایی در تبیین و ترویج ابعاد فرهنگ جهادی دارند.

 پایان پیام/

 

کد خبر 354787

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha