فرهنگ و اقتصاد، ضروری ترین نیاز کشور در دهه پیشرفت و عدالت است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: فرهنگ و اقتصاد اساسی ترین نیاز و زیرساخت توسعه در دهه پیشرفت و عدالت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت الله محمد نقی لطفی، امام جمعه ایلام، ظهر امروز(8 فروردین) در جمع نمازگزاران ایلامی در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: متاسفانه امروز جامعه از موضوع اقتصاد و فرهنگ که از مطالبات انقلاب و رهبری است فاصله زیادی دارد.


وی، افزود: نامگذاری سال 93 بنام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط رهبری معظم انقلاب به خاطر این است که ضروری ترین نیاز جامعه ما در دهه پیشرفت و عدالت می باشد.


امام جمعه ایلام، با بیان اینکه دفاع مقدس عالی ترین جلوه های مدیریت جهادی توسط امام راحل بود، ابراز کرد: موضوع اقتصاد و فرهنگ دو مسئله مهم در جامعه اسلامی ما باید مورد توجه مردم به ویژه مسئولان قرار بگیرد.


آیت الله لطفی، یادآور شد: هنوز ما فاقد اقتصاد درون زا و عدالت محور هستیم و فاصله های طبقاتی که با روح انقلاب اسلامی هیچگونه سازگاری ندارد، وجود دارد و اقتصاد ما عملا با باورهای دینی و انقلابی ما بیگانه و نامانوس است.


خطیب نماز جمعه ایلام، تصریح کرد: دغدغه رهبر انقلاب این است که امکانات به ویژه ثروت کشور باید به صورت عادلانه بین آحاد مردم تقسیم شود تا امکان بروز خلاقیت های جوانان با استعداد در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی و اقتصادی فراهم شود.


وی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی که از مطالبات بحق و بجای رهبری است تنها عامل برون رفت از تنگناهای و چالش ها و مشکلات داخلی و مقالبه با تحریم های ظالمانه دشمنان است.


امام جمعه ایلام، بیان کرد: به طور قطع نگاه به بیرون و دنباله روی از کشورهای غربی که با انقلاب و نظام اسلامی عناد دارند اقتصاد رنگ وابستگی به خود می گیرد دو نظام سلطه هم همواره از ضعف های ساختارهای اقتصادی داخلی ما استفاده کرده و تحریم هایی را بر کشور تحمیل نمودند.


آیت الله لطفی، افزود: برای مقابله با تحریم ها و شکوفائی اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی امکان پذیر است و  عامل پیروزی ما در جنگ تحمیلی و دانش هسته ایی مدیریت جهادی بود.


خطیب نماز جمعه ایلام، گفت: امام راحل علیرغم فشارهای فراوان و کم بودن امکانات دفاعی 8 سال جنگ را با بهترین نحو مدیریت کردند پیروزی های غرور آفرین و ناکامی دشمنان در عرصه دفاع مقدس عالی ترین جلوه های مدیریت جهادی است.


امام جمعه ایلام، یادآور شد: مدیریت جهادی در عرصه اقتصاد و فرهنگ هم پیروزی ملت ایران و ناکامی و شکست دشمنان را به دنبال خواهد داشت.


وی، با اشاره به 3 جمادی الثانی مصادف است با سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری زهرای اطهر(س)، تصریح کرد: این مناسبت با ایام نوروز به ویژه سیزده بدر و روز طبیعت شده است که به طور قطع رعایت احترام و حرمت ام الائمه که بزرگترین بانوی عالم وجود بوده و از نظر کمالات معنوی در بین مردان جز رسول الله(ص) مانندی برای او نیست، لازم و ضروری است.


آیت الله لطفی، اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) حلقه اتصال نبوت کبری و ولایت عظمی است و سیده زنان دو عالم است، اگر شخصی مثل علی نبود هم کفی برای او نبود لذا امر ازدواج او نیز از اختیارات رسول الله(ص) خارج بود و هر کسی که خواستگاری می کرد، رسول الله(ص) می فرمودند؛ امرها الی ربها.


امام جمعه ایلام، ابراز کرد: لذا انتخاب شوهر برای زهرای اطهر(س) منحصر شده به ذات اقدس الهی بود و آنچه برای جامعه ما ضروری است پیروی از دستورات اخلاقی، علمی و فرهنگی و تربیتی حضرت زهرا(س) و فرزندان معصوم اوست که تنها ترین راه برون رفت از آسیب های اجتماعی و اخلاقی به کارگیری تعالیم و آموزه های اخلاقی صدیقه کبری است.


خطیب نماز جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به 12 فروردین روز رفراندوم جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: این روز، یکی از رخدادهای مهم سیاسی و اجتماعی تاریخ انقلاب اسلامی است روزی که ملت ایران با حضور 95 درصدی در پای صندوق های رای در تاریخ جهان معاصر بی سابقه بود.


آیت الله لطفی، در پایان خاطرنشان کرد: در روزهای آغازین انقلاب مردم با لبیک به ندای امام راحل به نظام اسلامی رای مثبت دادند، لذا با این حضور، مردم سالاری دینی نیز برای اولین بار تحقق یافت و امروز نظام اسلامی دموکراسی ترین نظام و از مردمی ترین نظام های سیاسی در دنیا است.


پایان پیام/
 

کد خبر 354820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha