حضرت زهرا (س) الگوی ابدی و جاودانه تمام ادوار است

خبرگزاری شبستان: نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته، حضرت زهرا (س) را به عنوان الگوی ابدی و جاودانه و برای تمام ادوار معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز (8 فروردین) در محل مصلی امام خمینی (ره)، اظهار داشت: خضوع سرور کائنات حضرت ختمی مرتبت در برابر فاطمه زهرا (س) اشاره به این حقیقت دارد که دنیا برای رسیدن به جامعه آرمانی باید در برابر اندیشه، فکر، روش و منش حضرت زهرا (س) خاضع باشد.


وی، افزود: حفظ حریم حجاب و عفت، ساده زیستی و دفاع از ولایت به عنوان سه درس اصلی حضرت زهرا (س) برای امت اسلامی است.


آیت الله عاملی، در خطبه دوم با اشاره به روز 12 فروردین، تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: " 12 فروردین از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملّی ماست؛ ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. "


امام جمعه اردبیل، یادآور شد: امام خمینی (ره)، آن روز را روز امامت امت نام نهادند.


وی، با اشاره به اینکه جمهوریت، شکل و اسلام، محتوای نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می دهد، افزود: امام، مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کردند و فرمود شما می توانید هر فردی را که می خواهید انتخاب کنید.


آیت الله عاملی، گفت: تا حال دیده نشده که در یک کشور، حجم شرکت کننده در انتخابات، نزدیک به 99 درصد باشد و مردم یک دست، به نوع خاصی از حکومت که مال حکومت دینی بوده رأی بدهند. آن روز فقط پنجاه روز از پیروزی انقلاب گذشته بود. هنوز دو ماه نشده بود ولی امام مُصِرّ بودند که باید به رأی مردم رجوع شود و مردم خودشان کار را به دست بگیرند. از کشورهای دیگر گفتند که خیلی عجله کردید اما امام به مردم اعتماد داشت و فرمود کشور را باید به دست مردم بدهیم. شورای عالی انقلاب منصوب امام بودند نه مردم. امام فرمودند مردم باید خودشان تصمیم بگیرند و خودشان باید مدیریت کنند.


خطیب جمعه اردبیل در این خطبه به طور مبسوط در خصوص ماهیت نظام حکومتی جمهوری اسلامی صحبت کرده و به نقد نظام لائیک که دین و حکومت را از هم جدا می کند، وارد شدند.


پایان پیام/

کد خبر 354839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha