جهان بینی شهید مطهری، پویایی خود را از دست نمی دهد

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، افکار و جهان بینی استاد شهید مطهری را بعد از گذشت سال ها پویا و زنده عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، ولی سمرقندی، صبح امروز (12اردیبهشت) همزمان با سالروز شهادت آیت الله شهید مطهری و «روز معلم» در آیین زنگ سپاس که در دبیرستان دخترانه نور الزهرا ارومیه برگزار شد، با اشاره به مقام و شخصیت والای معلمان در اشاعه فرهنگ در جامعه، گفت: شخصیت والای شهید مطهری باید بیش از پیش شناخته شود و معلمان با الگو قرار دادن این شهید بزرگوار و استاد فرهیخته مسیر رشد و توسعه فرهنگی جامعه را هموار کنند.


وی، با اشاره به ابعاد شخصیت علمی و اعتقادی شهید مطهری افزود: شهید مطهری با فکر پویای خود در اوایل انقلاب، توطئه های دشمن در راستای توسعه افکار انحرافی را خنثی می کرد.


مدیر کل آموزش و پرورش استان، گفت: شهید مطهری با پایبندی به اصول و مبانی دینی جایگاه ویژه ای نزد امام خمینی (ره) داشت به طوری که امام فرمودند مطهری پاره تن من بود.
 

سمرقندی، به بیانان رهبر کبیر انقلاب(ره) پرداخت و افزود: به گفته ایشان، با شهادت استاد مطهری انقلاب اسلامی ایران تایید شد.


وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت از شون الهی است، خاطر نشان کرد: اساس دین بر پایه تعلیم و تربیت است و چون معلمان پایه و اساس این تعلیم هستند و جامعه را از تباهی حفظ می کنند و نجات می دهند دارای جایگاه ویژه ای در نظام اسلامی هستند.


به گفته سمرقندی، معلمان صادق ترین، خدمتگزارترین و بی ادعاترین افراد جامعه هستند و با زبان و وجود خویش به نسل جوان تربیت می دهند.


مدیر کل آموزش و پرورش استان مقام و جایگاه معلمان را والا دانست و ابراز داشت: خداوند نیز از این جایگاه تجلیل کرده است و دانش آموزان نیز باید همواره قدردان زحمات آنان باشند.


پایان پیام/
 

کد خبر 35497

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha