کانون های مساجد نقش مهمی در فرهنگ سازی دارند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در فرهنگ سازی و تبیین فرهنگ ناب اسلامی در سطح جامعه دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت الله محمد نقی لطفی، امام جمعه ایلام، صبح امروز(9 فروردین) در دیدار نوروزی مسئول و کارکنان دبیرخانه مساجد این استان اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری باید در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی وظیفه سنگینی بر عهده دارند.


وی، با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: کانون های مساجد در این شرایط حساس، نقش بسیار بالایی در پدافند فرهنگی با ارائه برنامه های جذاب دینی و مذهبی با رویکرد جذب حداکثری جوانان به مساجد به عنوان پایگاه دین اسلام بر عهده دارند.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، افزود: تشکیل کانون های فرهنگی، هنری در مساجد از ابتکارهای ارزشمند در کشور بوده که خوشبختانه با راه اندازی فعالیت های فرهنگی، هنری در مسجد هزاران نفر از مردم بویژه جوانان در این اماکن مقدسه جذب شده اند.


آیت الله لطفی، ابراز کرد: اگرچه دشمنان با راه اندازی جنگ نرم تمام تلاش خود را برای انحراف نسل جوان ما به کار گرفته اما بدون شک با روحیه انقلابی، عزم جوانان و مدیریت جهادی فرزندان این مرز و بوم، پاسخ آنها را خواهد داد.


وی، در پایان خاطرنشان کرد: حضور جوانان در مساجد علاوه بر ایجاد روحیه معنویت و نشاط در بین آنان، پاسخ گوی نیازهای فکری و سئوالات و شبهات و نیازهای فرهنگی آنان خواهد بود که باید در این زمینه تلاش های گسترده ای صورت گیرد.


حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز در این دیدار، گفت: کارکنان دبیرخانه مساجد استان در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی با تلاش مضاعف سعی خواهند کرد که در راستای اهداف فرهنگی گام بردارند.


وی، با بیان اینکه در سال 93 برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در سطح بیش از 241 کانون فرهنگی و هنری استان برگزار خواهد شد، ابراز کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کانون های مساجد و نامگذاری سال جدید، تلاش می شود با کیفی سازی سطح برنامه ها، اقدامات مناسبی در این راستا صورت گیرد.


چراغی پور، در پایان با تقدیر از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از کانون های مساجد استان، خاطرنشان کرد: تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از راهکارهای تقویت فرهنگ دینی و اسلامی در سطح جامعه به ویژه در بین نسل جوان بوده که به طور قطع در این راستا فعالیت خواهد شد.


پایان پیام/ 

کد خبر 354986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha