انجام 297عملیات امداد ونجات و مراجعه 388هزار مسافر به پایگاه هلال احمر

خبرگزاری شبستان: دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان گلستان گفت: از ابتدای تشکیل این ستاد تا روز هشتم فروردین، 297 واحد عملیاتی به مسافران نوروزی خدمات رسانی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، قربان عباسی، دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان گلستان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: از ابتدای تشکیل این ستاد تا روز هشتم فروردین، 297 واحد عملیاتی به مسافرین نوروزی خدمات رسانی کرده اند.


وی افزود: در این مدت واز این تعداد واحد عملیاتی 93 مجروح سرپایی بر جای مانده است.


عباسی تصریح کرد: از مجموع 297 عملیات امدادی انجام شده، 237 مورد اعزام به مراکز درمانی و 92مورد اسکان اضطراری نیز انجام شده است.

 

42 مورد عملیات امداد و نجات در روز هشتم فروردین صورت گرفت
دبیر اجرایی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: در روز هشتم فروردین نیز، در مجموع 42 عملیات امداد و نجات در استان انجام شده است که از این تعداد عملیات امداد و نجات 9 عملیات مربوط به هلال احمر و 33 عملیات مربوط به اورژانس بوده است.


عباسی ادامه داد: از 9 عملیات هلال احمر 9 مورد اعزام به مراکز درمانی و از 33 عملیات اورژانس،32 مورد اعزام به مراکز درمانی و 2 مجروح سر پایی بر جای ماند.


وی تاکید کرد: مسافران نوروزی با رعایت نکات ایمنی می توانند سفر خوبی داشته باشند و با کمترین خطر سفر خود را به پایان برسانند.

 

مراجعه بیش از 4 هزار نفر ازمسافران به ایستگاه های سلامت هلال احمر استان
دبیر اجرایی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و گفت: در روز هشتم فروردین، قریب به چهار هزار و 550 نفر به ایستگاه های سلامت پایگاه های هلال احمر استان مراجعه کرده اند.


وی افزود: از این تعداد مراجعه به ایستگاه های سلامت، 9 مورد مربوط به انتقال به مراکز درمانی، 77 مورد کنترل قند خون و 217 مورد کنترل فشار خون بوده است.


عباسی تصریح کرد: از مجموع مراجعین به ایستگاه های سلامت مربوط به روز هفتم فروردین 48 مراجعه مربوط به اورژانس و 4 هزار 502مورد مراجعه مربوط به جمعیت هلال احمر است.


وی گفت: مسافران با رعایت نکات بهداشتی سفری خوش و دلپذیر برای خود و خانواده خود بیافرینند.


بیش از 388 هزار مسافر به پایگاه های هلال احمرمراجعه کرده اند
دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان گلستان گفت: از ابتدای فعالیت ستاد خدمات سفر تا روز ششم فروردین 93 قریب به 388هزار و 711 نفر به این پایگاه ها مراجعه کرده اند.


عباسی اظهارداشت: همچنین تعداد 499 هزار و 261 برگ بروشور از طریق ایستگاه های راهنمایی مسافرین هلال احمر بین مسافران توزیع شده است.


وی افزود: در این مدت چهار هزار و 516 نفر نیز برای استفاده از نمازخانه به این پایگاه ها مراجعه کرده اند.


عباسی در پایان گفت: مسافران نوروزی می توانند با مراجعه به پایگاه ها و ایستگاه های هلال احمر در شهر ها و جاده های استان گلستان اطلاعات لازم برای سفر را به دست بیاورند.

 

49 بازدید نظارتی در روز هشتم فروردین انجام شده است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در روز هشتم فروردین، 49 بازدید نظارتی در استان انجام شده است.


وی افزود: در این بازدیدها هنوز هیچگونه شکایتی از مراکز اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی انجام نشده است.


عباسی اظهارداشت: در این روز در استان 11 بازدید از مراکز اقامتی، 13 بازدید از مراکز پذیرایی بین راهی، 8 بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و 17 بازدید از مراکز اقامتی موقت صورت گرفته است.


وی افزود: در این بازدید ها و روز گذشته هیچگونه اخطار و یا تذکری داده نشده است.

 

کمپ های موقت استان نیز شب گذشته مورد استفاده قرار گرفتند
دبیر اجرایی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در روز هشتم فروردین سال 93 کمپ های موقت نیز مورد استفاده قرار گرفتند.


وی افزود: در این روز در استان قریب به 82 هزار و 589 نفر در استان گلستان اقامت کرده اند.


عباسی اضافه کرد: از این میزان یک هزار و 387 نفر در هتل ها، 305نفر در هتل آپارتمان ها،یک هزار و 757 نفر در کمپ های موقت، 6 هزار و 841 نفر در کلاس های مدارس، 630 نفر در مهمانپذیرها، 882 نفر در منازل استیجاری، 58 هزار و 740نفردر مهمانسراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی و 11 هزار و 750 نفر در قالب یک هزار و 958 تخته چادر در پارک ها، حاشیه بلوارها، خیابان ها و سایر اماکن اقامت یافته اند.


پایان پیام/
 

 


 

کد خبر 354995

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha