شهدا و خانواده های آنان هیچ نیازی به مسئولان ندارند

خبرگزاری شبستان: استاندار گلستان گفت: شهدا و خانواده های آنان هیچ نیازی به مسئولان ندارند، بلکه این مسئولان هستند که برای انجام بخشی از وظیفه بزرگ خود باید در خدمت آنان باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حسن صادقلو، استاندار گلستان درنشست با نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر شرق گلستان در آزادشهر با بیان اینکه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران از عوامل تداوم انقلاب اسلامی هستند، گفت: موضوع خانواده شهدا و ایثارگران برای اولین بار پس از جنگ احد پیش آمد که پیامبر گرامی اسلام(ص) با عزت و احترام و تکریم نسبت به آنان برخورد کردند.


وی ادامه داد: شهدا و خانواده های آنان هیچ نیازی به مسئولان ندارند، بلکه این مسئولان هستند که برای انجام بخشی از وظیفه بزرگ خود باید در خدمت آنان باشند.


استاندار گلستان با اشاره به دیدارهای ریاست جمهوری با خانواده شهدا، گفت: همانطور که ایشان با کثرت مشاغل از این فریضه غافل نیستند در سطح استان نیز مسئولان باید این امر را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.


دکتر صادقلو افزود: خانواده های شهدا از چنان عزت نفسی برخوردارند که ممکن است بخش اعظمی از آنها برای حل مشکلات خود به مسئولان مراجعه نکنند.


وی گفت: وظیفه مسئولان است که در ارائه خدمات به خانواده شهدا مراجعه کنند.


استاندار گلستان با اشاره به قیام امام حسین (ع)، گفت: این قیام بر دو رکن شهادت و اسارت استوار است و اگر رکن اسارت نبود ممکن بود قیام عاشورا نتایج لازم را در پی نمی داشت.


وی گفت: انقلاب اسلامی ایران در جوهره خود مشابه قیام کربلا است زیرا گروهی از مجاهدین و رزمندگان در صحنه های قیام و دفاع جان خود را ایثار کردند و خانواده های آنان ادامه دهنده راه شهدا هستند.


صادقلو، خواسته اصلی خانواده شهدا و ایثارگران را ادامه راه شهدا عنوان کرد و افزود: امروز خانواده شهدا الگوی مردم و مسئولان هستند و در انجام وظایف باید خود را با آنها تنظیم کنیم.


استاندار گلستان ایثارگران و جانبازان را نیز دارای شانی همتراز با شهدا دانست و گفت: آنها دنبال شهادت و مرگ اختیاری بودند و اگر همچنان بر همان عقیده باشند اجر مستمر دارند.


وی هدف اصلی ایثارگران را احیای راه شهدا دانست و گفت: ایثارگران و نخبگان ایثارگر برای دستیابی به اقتصاد درون زا و فرهنگی متعالی می توانند نقش مهمی را برعهده بگیرند.


محمد جهانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان استان گلستان نیز در این نشست، جامعه ایثارگران استان را 17هزار شهید، جانباز و ایثارگر عنوان کرد.


وی افزود: جامعه ایثارگری گلستان با نشاط در تمامی صحنه ها حضور داشته و به وظایف خود عمل می کنند.


جهانی از تدوین قوانین و بخشنامه های لازم برای رفاه جامعه ایثارگری خبر داد و گفت: با ابلاغ این قوانین خدمات بهتری به ایثارگران و خانواده های آنان خواهد شد.


وی گفت: برای خدمات دهی بهتر به ایثارگران و خانواده شهدا، مجتمع فرهنگی ایثار در گرگان در حال ساخت است.


جهانی همچنین از برگزاری همایش شهدای اقوام در اردیبهشت امسال در علی آباد کتول خبرداد و گفت: در این همایش از 7 استان کشور شرکت خواهند کرد.


وی افزود: احداث مهمان پذیر در آزادشهر، ساماندهی فرزندان شهدا، ایجاد فرهنگسرا، راه اندازی مرکز پروتز و موزه های شهدا، از دیگر برنامه های این سازمان در گلستان است.


به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان گلستان، چابک سازی سازمانی را از دیگر برنامه های این نهاد در گلستان خواند و گفت: راه اندازی سیستم یکپارچه در آینده نزدیک موجب خواهد شد خدمات دهی به خانواده های ایثارگران براحتی انجام شود و نیازی به مراجعه آنها نباشد.


در این نشست برنامه های فرهنگی و هنری برگزار شد و استاندار گلستان با اهدای جوایزی از برخی ایثارگران تقدیر کرد.


پایان پیام/

کد خبر 355057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha