حضور مردم در عرصه‌های اجتماعی استان تسری یابد

خبرگزاری شبستان: استاندار گیلان با تاکید بر تقویت حضور مردم در عرصه‌های مختلف و نهادینه کردن این باور در جامعه گفت:باید این حضور در نقش‌های اجتماعی استان تسری یابد که نیازمند همکاری آموزش و پرورش است.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان، ظهر امروز(10 فروردین) در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال 93 که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ مزین شده باید به آموزش و پرورش و فرهنگ توجه جدی‌تری داشته باشیم، اظهار کرد: اساس و حرکت همه ما در اجتماع باید از طریق فرهنگ سازی نهادینه شود و این فرهنگ سازی از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.


وی با تصریح اینکه تعلیم و تربیت و پایداری این بخش بر اساس آموزش و پرورش است، گفت: در سالی که آغاز کردیم محور تمام امور و فعالیت‌های ما بر اساس کرامت انسان‌ها، ارزش نهادن به انسانیت و اصالت انسان‌ها باشد.


نجفی، کم کاری در آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت را موجب بروز مشکلاتی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، امنیتی و ... دانست و افزود: با برگزاری جلسات ماهانه، مباحث آموزشی، موانع و مشکلات با نگاه کارشناسانه دنبال شود.


وی تاکید کرد: باید در فرهنگ سازی عمومی، نهادینه کردن آن و مدیریت اجرایی زمینه‌های لازم را جهت تحقق چشم انداز فرهنگی فراهم کنیم.


نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر تقویت حضور مردم در عرصه‌های مختلف و نهادینه کردن این باور در جامعه، اذعان کرد: مردم در صحنه‌های مختلف مانند عاشورا، دهه فجر، 13 آبان و غیره حضور حداکثری و خود جوش دارند و باید این حضور در نقش‌های اجتماعی استان تسری یابد که نیازمند همکاری آموزش و پرورش است.


وی دوران تحصیل را بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و مدارس را بهترین مکان برای این امر اعلام کرد و اظهار داشت: بزرگداشت مقام معلم باید در جامعه نهادینه شود چراکه این قشر زحمتکش نقش هدایت جامعه را بر عهده دارند.


نجفی تصریح کرد: عدالت اجتماعی و رفع تبعیض‌ها سرلوحه امور قرار گیرد تا بتوانیم امنیت و آرامش را به استان هدیه کنیم و جامعه فرهنگی در تداوم این امنیت و آرامش نقش موثری دارد.
 

وی در ادامه به معضل پسماند در گیلان اشاره کرد و گفت: روزانه 800 تن زباله با هزینه‌ایی هنگفت در رشت جمع آوری می‌شود که باید در این خصوص آموزش و پرورش از ظرفیت خود استفاده کرده و با برگزاری دوره‌‎های آموزشی در مدارس و بین دانش آموزان این فرهنگ را در جامعه نهادینه کند.


استاندار گیلان هزینه در آموزش و پرورش را سرمایه گذاری دانست و افزود: با هر فعالیتی که در فرهنگ سازی و تعلیم و تربیت انجام می‌دهیم آینده خود را مصون کرده‌ایم.


وی خواستار فرهنگ سازی در خصوص حفظ بیت المال، حلال و حرام و ... توسط معلمان در مدارس شد و به هفته معلم اشاره کرد و اذعان داشت: به بهانه هفته معلم دید واقعی نسبت به این قشر زحمتکش در جامعه و کشور تسری یافته و در این هفته نگاه مهربانانه به معلم، فضای عمومی فرهنگ جامعه را شکل دهد.


استاندار در پایان از پرداخت کلیه بدهی‌های سال 91 و 92 بازنشستگان استفاده کننده از بودجه استانی خبر داد و تاکید کرد: کل بدهی‌های این بازنشستگان تسویه شده و معوقه‌ایی در این خصوص نداریم.

پایان پیام/
 

 


 

کد خبر 355154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha