الگوی جذاب و عمیق از دین نجات بخش نسل جوان کشور است

خبرگزاری شبستان: رئیس جامعه المصطفی العالمیه، گفت: الگوی جذّاب، عمیق و درست از دین می تواند نسل نوجوان و جوان ما را نجات بدهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، علیرضا اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و امام جمعه میبد امروز(11 فروردین) در دیدار با مدیر کل و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه رابطه بین علم و دین رابطه حساسی است گفت: اگر مبلّغ ما و یا دبیران مان الگوهای علمی دقیق در مسائل علم و دین داشته باشند رابطه مسائل علمی دینی ما با حوزه علم تبیین بشود این امری مهم است.

 

وی بر لزوم ارائه درست و جذاب دین تاکید کرد و افزود: الگوی جذاب، عمیق و درست از دین می تواند نسل نوجوان و جوان ما را نجات بدهد.

 

آیت الله اعرافی، با انتقاد از ارائه مطالب دینی به صورت خشک و بدون جاذبه اظهار داشت: بنده معتقد به گفتمان ناب انقلاب اسلامی و گفتمان اجتماعی هستم و از آن هم دفاع می کنم.

 

وی این گفتمان را گفتمانی مترقّی و جذّاب دانست که باید با جذّابیت و شکل متناسب با دنیای امروز مطرح شود و تصریح کرد: ادبیات درست دین و جذّابیت محورهایی که در تربیت دینی مطرح می شود از جمله مسائلی است که باید با ساتفاده از روحانیون فریخته بسیار روی آن کار شود.

 

رئیس جامعه المصطفی العالمیه، از آموزش و پرورش به عنوان مکانی برای حل مشکلات جامعه یاد کرد و افزود: آموزش و پرورش باید با متن جامعه در ارتباط بوده و گره بخورد و مسائل آموزش و پرورش مسائل جامعه باشد.

 

وی نظام فعلی آموزش و پرورش کشور را بسته و با انعطاف بسیار پایین دانست و گفت: حتماً باید نظام آموزش و پرورش یک نقاط منعطفی داشته باشد که سالانه افراد متفکّر بتوانند از آن برای حل مسائل و مشکلات جامعه استفاده کنند.

 

امام جمعه شهرستان میبد، اضافه کرد: این مسئله ای راهبردی است که آموزش و پرورش بتواند ظرفیتی در خود ایجاد کند که مسائل جاری جامعه را بفهمد، تحلیل کند، راه حل بدهد و در متن نظام آموزشی کشور جاری شود.

 

وی با بیان اینکه تلاش کرده ام مسائل تعلیم و تربیت به شکل فنّی و مطابق با آنچه که واقعیت های آموزش و پرورش است در فضای حوزه و تحقیقات حوزه مطرح شود اظهار داشت: در شورای عالی انقلاب و شورای معین نیز سعی کرده ام که از آموزش و پرورش حمایت کنم که نمونه آن تأسیس دانشگاه فرهنگیان بود که علیرغم مخالفت هایی که وجود داشت به تصویب رسید.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، خدمت به آموزش و پرورش را مایه افتخار خود و تمام مسئولان دانست و افزود: آموزش و پرروش باید در جایگاه نخست نگاه و عزم ما و حمایت آحاد مسئولان و شهروندان باشد.

 

وی با اشاره به پیچیدگی های موجود در حوزه آموزش و پرورش کشور افزود: نمیتوان مسائل بیست ساله آموزش و پرورش را با این حجم بالای تغییرات و تحولاتی که در دنیا و کشور رخ می دهد سامان داد و در یک چشم انداز و کلان دید.

 

رئیس جامعه المصطفی العالمیه، با بیان اینکه کار فرهنگی خیلی پیچیده تر از اقتصاد است تصریح کرد: در آموزش و پرورش منابع انسانی حرف اول را می زند که بخشی از این نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان و بخشی دیگر از طریق دوره های آموزش های ضمن خدمت تامین می شود.

 

وی با اشاره به پیشگامی آموزش و پرورش استان در حوزه تعلیم و تربیت اظهار داشت: آموزش و پرورش استان نشان داده که دارای ظرفیت و توان فکری و استعداد بالایی است که می توان پیشگامی را در حوزه سند آموزش و پرورش از آن انتظار داشت.

 

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، از ادبیات فارسی به عنوان تضمین کننده روح پاک، اخلاق و ادب یاد کرد و افزود: اگر کسی با حافظ و سعدی و شمس تبریزی، عطّار، سنایی و… آشنا باشد علاقه مند می شود و اگر کسی علاقه مند شد در شخصیت او اثر می گذارد.

 

وی با بیان اینکه ادب فارسی، ادبی است که نظیرش در دنیا خیلی کم است گفت: بسیاری از معارف ریز، دقیق و زیبای اسلام در حوزه مسائل اخلاقی و عرفانی در ادب فارسی تجلّی پیدا کرده است.

 

امام جمعه میبد اضافه کرد: خیلی از مسائل اخلاقی و تربیتی که امروز همه ما از آن رنج می بریم در پرتو همین ادبیات، روح ادبی و هنر فاخر و درست خودمان می تواند حل بشود و فضای ذهنی بچه ها را عوض کند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 355245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha