عوامل بیداری اسلامی باید تعمیق و گسترش یابد

آیت الله تسخیری در سومین همایش حکمت مطهر تاکید کرد که عوامل بیداری اسلامی باید تعیق و گسترش یابد، زیرا غرب برای از بین بردن بیداری اسلامی اهدافی همچون گسترش سکولاریسم و کوچک کردن کشورهای اسلامی در نظر داشته است

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت‌الله تسخیری، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در سومین همایش حکمت مطهر که با عنوان"بیداری و احیای تفکر اسلامی" صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: تهاجم غرب به جهان اسلام از نیمه‌های قرن هفدهم میلادی آغاز شد و تا اوایل قرن بیستم به طول انجامید. استعمارگران برای از بین بردن بیداری اسلامی که با انقلاب مشروطه آغاز شده بود، سه هدف گسترش سکولاریسم، تکه تک و کوچک کردن کشورهای اسلامی و عقب مانده نگه داشتن مسلمین را ترسیم کردند که تا حدودی هم موفق بودند.

وی افزود: شهید مطهری معتقد بود که بیداری امری عظیم است اما بزرگ‌تر از آن ادامه و حفظ این حرکت است. بیداری اسلامی با پیروزی انقلاب و به رهبری امام خمینی (ره) موج عظیم خود را آغاز کرد و به دنبال آن استکبار جهانی مقابله با آن را در دستور کار خود قرار داد که شامل ایجاد مشکلات داخلی برای کشور و مشغول کردن انقلاب به حل و فصل آنها، ایجاد اختلاف و جدایی بین ایران و جهان اسلام از طریق تحریک ناسیونالیستی عربی و فارسی و مخدوش کردن چهره انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام می‌شد. استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا 30 سال تلاش کردند تا از پرتوافشانی انوار انقلاب اسلامی جلوگیری کنند.

دبیر کل مجمع در ادامه صحبت‌هایش از تلاش غرب در جهت کنترل و انحراف انقلاب کشورهای منطقه گفت و افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای همگام با دولت‌های مستکبر تلاش‌های خود را در جهت ایجاد حرکت‌ معکوس و شبیه‌سازی آغاز کردند که طی آن مردم دیگر کشورهای منطقه از جمله ایران، سوریه، لبنان و ... را علیه رهبران و دولت‌هایشان تحریک می‌کردند. وظیفه ما و سازمان‌های مربوطه در چنین شرایطی گسترش تفکر و فرهنگ حرکت بیداری اسلامی است. همان‌گونه که استاد شهید مطهری تأکید می‌کردند حتی یک لحظه هم نباید از تعمیق عوامل بیداری و تحقق آن غافل شد. ما موظفیم این تحولات را عمق ببخشیم و ایمان قلبی به آینده قرآنی را در وجود مردم منطقه تقویت کنیم.

بنابر گزارش روابط عمومی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، وی جلوگیری از انجام نقشه‌های مستکبرین، از بین بردن شبیه‌سازی بیداری و اقدامات لازم برای گسترش حرکت‌های مردمی را دیگر وظایف مسئولان عنوان کرد.

گفتنی است، در ابتدای این نشست که به همت مرکز مقاومت بسیج مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تشکیل شد، سرهنگ عباس‌زاده گزارشی از عملکرد این نهاد در برگزاری دو اجلاس گذشته حکمت مطهر ارایه داد.

پایان پیام/
 

کد خبر 35545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha