فرهنگ زیربنای همه شئونات زندگی/ مدیریت جهادی نیازمند عزم ملی است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه مدیریت جهادی مقام معظم رهبری نیازمند عزم ملی است که باید ایجاد شود، گفت: مدیریت جهادی به این معنا نیست که کار بی مطالعه و تحقیق انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، امروز (16 فروردین) در نخستین جلسه شورای اداری استان با تبریک سال جدید، گفت: از جلوه های سال جدید تحول است و این تحول نشانگر متحول شدن و تغییر یافتن عالم است.


وی افزود: به تعبیر قرآن کریم، عالم در حال طی کردن مسیر تکامل است و نشانگر آن تحول عمومی عالم و همان معاد، خوابیدن و بیدار شدن عالم طبیعت است.


آیت الله نورمفیدی با اشاره به نامگذاری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: در ابتدا قرار گرفتن اقتصاد در فرمایشات مقام معظم رهبری بدان معنا نیست که اقتصاد از فرهنگ بالاتر است.


وی ادامه داد: سرمنشاء تمامی مسائل، روابط، اقتصاد ما؛ فرهنگ است و تمامی شئونات زندگی ما از نظر محتوایی مسئله فرهنگ است و فرهنگ زیربناست.


نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه زندگی بشر در طول تاریخ جنگ فرهنگ ها بوده است، خاطرنشان کرد: در یک تقسیم بندی کلی دو فرهنگ الهی و طاغوتی همیشه در طول تاریخ وجود داشته است که همیشه با هم درگیر و مقابل هم قرار داشته اند.


وی با اشاره به اینکه فرهنگ الهی و طاغوتی هر کدام دارای نشانه هایی است، گفت: در فرهنگ طاغوتی فرد گرایی، شخص گرایی و رژیم گرایی اصل است ولی فرهنگ الهی، خداگراست و خدا محور همه شئون زندگی و اخلاق، رفتار، شئون و اعتقاد است.


آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: مردم در نظام طاغوتی هیچ جایگاهی ندارند و دنیا هم دروغ می گوید ولی در فرهنگ الهی؛ انسان در نگاه انبیا و توحیدی؛ کرامت، وزن، شخصیت و هویت دارد.


وی با بیان اینکه امروز مهمترین جنگی که بین انقلاب ما و دنیا وجود دارد جنگ فرهنگی است، افزود: بین انقلاب ما و دنیا دو فرهنگ است و این دو نمی توانند با هم کنار آمده و بسازند.


امام جمعه گرگان با اشاره به جایگاه زنان در جامعه، اظهارداشت: جایگاه زنان همانند مردان در رسیدن به کمالات یکی است و در طی کمالات هیچ فرقی بین آنها وجود ندارد ولی از نظر حقوقی فرقی بین آنها وجود دارد.


وی در ادامه فرهنگ را اساس و ریشه خواند و گفت: یکی از اجزای اقتصاد مقاومتی فرهنگ مصرف است و فرهنگ مسائل اقتصادی ما ریشه و بنیان مسئله در همه زمینه ها است.


آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از امکانات و منابع انسانی و پتاسیل های زیادی برخوردار است که باید برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی موانع را برداشت.


وی ادامه داد: مدیریت جهادی مقام معظم رهبری نیازمند عزم ملی است که باید ایجاد شود و مدیریت جهادی به این معنا نیست که کار بی مطالعه و تحقیق انجام دهیم.


آیت الله نورمفیدی افزود: کلمه مدیریت با این نوع حرف ها و روزمرگی و بی برنامگی سازگار نیست و مدیریت جهادی یعنی قوانین دست و پا گیر نباشد.


وی تاکید کرد: مدیریت استان باید با تشکیل کمیته ای با مسئولیت بنده گره های موجود را برای تسهیل امور بردارد تا سرمایه گذاران تشویق و فعال شده و احساس امنیت کنند.


نماینده ولی فقیه در گلستان در پایان مسئله آب استان و بیکاری را یک دغدغه های اصلی خواند و خواستار رسیدگی به آن شد.


پایان پیام/

کد خبر 355730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha