شعر باید در خدمت فرهنگ فاطمی قرار گیرد

خبرگزاری شبستان:بخشدار مرکزی لنده با بیان این که شعر باید در خدمت فرهنگ فاطمی قرار گیرد تا بتواند به یک افتخار تبدیل شود، افزود:شعری که پشتوانه فرهنگ فاطمی را نداشته باشد نمی‌تواند با اقبال عمومی رو‌به ‌رو شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و ایام فاطمیه دومین همایش استانی "بغض بهاری" امروز (17 فروردین) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه موقت، بخشداران و مسئولان شهرستانی و شاعران برجسته شهرستانی و استانی در محل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان لنده برگزار شد.

بخشدار مرکزی لنده در این همایش به قابلیت‌ های حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: از هنر شعر می ‌توان در تحقق اهداف شعار سال استفاده و بهره کافی را برد.

سید غفار فروزنده به نام گذاری سال با عنوان سال‌" اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی " اشاره و افزود: اگر ما به سخنان مقام معظم رهبری درست توجه کنیم می ‌بینیم آنچه که از همه سخنان بیشتر مورد دغدغه معظم‌ له قرار گرفته، بحث فرهنگ و مدیریت آن است.

وی بیان داشت: توجه به مسأله فرهنگ در زمینه ‌های مختلف می ‌تواند راه‌ گشا و کارساز بوده و ما را در مدیریت مسائل کمک کند.

این مسئول با بیان این که از مدیریت جهادی نباید غافل شد، عنوان کرد: باید با مدیریت صحیح و کاربردی حوزه‌ های مختلف فکری و فرهنگی جامعه را ساماندهی کنیم.

فروزنده با بیان این که پشتوانه مدیریت جهادی ما باید فرهنگ فاطمی و علوی قرار گیرد افزود: میزبانی همایش شعر فاطمی برای شهرستان اولین‌ ها (لنده) افتخاری بزرگ بوده که در ابتدای سال با نشر و طنین‌ انداز شدن اشعار فاطمی در فضای شهرستان بتوانیم فرهنگ دینی و معنوی جامعه خود را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: شعر باید در خدمت فرهنگ فاطمی قرار گیرد تا بتواند به یک افتخار تبدیل شود و شعری که پشتوانه فرهنگ فاطمی را نداشته باشد، نمی ‌تواند با اقبال عمومی رو‌به ‌رو شود.

بنابراین گزارش: در این همایش تعداد 20 شاعر از سراسر استان و استان فارس حضور داشته اند که عمدتا از صاحبان سبک در شعر و نفرات برتر و برگزیده استان بودند و سرشناس ترین این شاعران استاد فریدون داوری است که با شعرهای زیبای خود دل حاضرین را به سمت قبرستان بقیع هدایت و گره زد.

 

گفتنی است در این همایش شاعرانی از شهرستان های گچساران، کهگیلویه، بویراحمد، بهمئی، لنده، سی سخت، چرام و شهرستان های نورآباد ممسنی استان فارس حضور داشتند.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 356196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha