مدیریت جهادی یک مدیریت ریسک پذیر و استراتژیک است

خبرگزاری شبستان: استاندار گلستان مدیریت جهادی را یک مدیریت ریسک پذیر، منطقی و معقول دانست و گفت: مدیریت جهادی یکی از مدیریت های استراتژیک است و مدیریت استان باید به سمت مدیریت استراتژیک پیش برود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، دکتر حسن صادقلو، استاندار گلستان امروز (16 فروردین) در نخستین جلسه شورای اداری استان با تبریک سال جدید، با بیان اینکه امسال با عناوین کلانی روبرو هستیم، گفت: اقتصاد مقاومتی از عناوینی است که از قبل مطرح شده و باید به صورت دقیق برنامه ریزی و اجرا شود.


وی با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، افزود: مدیریت جهادی یکی از مدیریت های استراتژیک است و مدیریت استان باید به سمت مدیریت استراتژیک پیش برود.


صادقلو تصریح کرد: برای رسیدن به این مدیریت جهادی باید شناسایی افق، فهم شرایط، آسیب شناسی شرایط و ترسیم روش ها، راهها و راهکارها صورت گیرد.


وی با بیان اینکه در حال رفتن به سمت مدیریت استراتژیک در استان هستیم، ادامه داد: از 67 واحد استانی، 46 واحد مدیریت استراتژیک خود را اعلام و پیشنهاد کرده اند.


استاندار گلستان خاطرنشان کرد: تصویب حدود مرزها و آشوراده دو مصوبه کلان استان گلستان در سال گذشته بود که در هیئت دولت تصویب شد که در بودجه دولتی و ظرفیت منابع دولتی تخصیص هایی را پیدا کرده است.


وی با اشاره به مدیریت جهادی سال جاری، گفت: مدیریت جهادی همراه با هدف متعالی است و نمی توان در مدیریت جهادی هدف متعالی نداشت.


صادقلو افزود: نظم، بی قراری و از پا ننشستن برای تحقق هدف، چابکی، حذف موانع، فایده بخشی و در صحنه بودن از عوامل و ویژگی های مدیریت جهادی است.


وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در جلسه با استانداران مبنی بر پاک دستی و پاک چشمی مدیران، با بیان اینکه مدیران ما ریسک پذیری خود را از دست داده اند، گفت: مدیریت جهادی، یک مدیریت ریسک پذیر، منطقی و معقول است و باید مدیران ریسک پذیری را در نکات کاری خود قرار دهند.


استاندار گلستان در خصوص زمینه سازی برای مدیریت، ابراز داشت: اگر مدیریت بدنه سالم و روزمرگی باشد آن مدیریت سالم نیست و باید بازبینی در ارزیابی نیروها داشته باشند.


وی از بازدیدهای سرزده از ادارات و نهادهای اجرایی در سال جاری خبر داد و افزود: فعالیت های مدیران و نهادهای آنان در طی سال به صورت سرزده ارزیابی خواهد شد و مدیران از همین الان در جریان باشند.


صادقلو با بیان اینکه در این شرایط باید مردم ویژه دیده شوند، گفت: به منظور رفع مشکلات مردم، هر دو هفته یک بار به همراه مدیران به سراغ مردم در 14 شهرستان استان خواهیم رفت تا به مشکلات آن منطقه رسیدگی کنیم.


وی در ادامه خواستار برنامه ای بودن خروج مدیران از اداره و رسیدگی عدالتمندانه به طلب پیمانکاران شد و افزود: شبکه عیون نیز به منظور اعلام برخی از گزارش ها در شهرستان ها مستقر هستند و مدیران سعی کنند گزارش های واقعی را اعلام کنند.


استاندار گلستان همچنین گفت: مدیران استانداری مجازی و ادارات کل مجازی را جدی بگیرند و حتما مدنظر باشد.


پایان پیام/

کد خبر 355746

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha