اقتصاد تحت مدیریت فرهنگ دینی شکوفا می شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه مرند گفت: فرهنگ، اصل است و اقتصاد نیز باید تحت مدیریت فرهنگ دینی و ایرانی باشد، مسایل تولید و پیشرفت کشور هم ذیل مسایل فرهنگی شکوفا می شود.

حجت الاسلام علی نعمت زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با اشاره نشانه روی دشمن بر روی اقتصاد و فرهنگ انقلاب اسلامی ابراز داشت: دشمن آخرین تیرهایش را به سمت اقتصاد و فرهنگ انقلاب اسلامی ایران نشانه رفته است، آنها می خواهند با تحریم ها و بلوکه کردن اموال و تحریم اشخاص و شرکت های ایرانی، ملت ایران را از نظام خسته کرده و مردم را رودرروی انقلاب اسلامی قرار دهند.


وی تاکید کرد: با نگاه بر تاکید مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال بنام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی این مساله ثابت می شود که نظام اسلامی به فکر اقتصاد، رفاه و آسایش مردم است.


امام جمعه مرند ادامه داد: باید با نگاه به منابع غنی ایران و بدون الگوگیری از روش های اقتصادی سوسیالیستی غربی، محاصره اقتصادی دشمن را بشکنیم.


حجت الاسلام نعمت زاده گفت: متاسفانه استحاله فرهنگی در زمینه های مختلف جامعه ایجاد شده که با سبک زندگی اسلامی همخوانی ندارد و باید تلاش کنیم فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی در جامعه حاکم شود.


وی با بیان اینکه فرهنگ مانند هوای سالم است که اگر ناسالم باشد انسان را بیمار می کند، اظهار داشت: فرهنگ، اصل است و اقتصاد نیز باید تحت مدیریت فرهنگ دینی و ایرانی باشد، مسایل تولید و پیشرفت کشور هم باید ذیل مسایل فرهنگی باشند.


امام جمعه مرند با تاکید بر نقش تاثیرگذار دولت در تحقق اقتصاد با مدیریت جهادی ابراز داشت: دولت مسئولیت بیشتری در نظارت و هدایت اقتصاد بر عهده دارد.


حجت الاسلام نعمت زاده با بیان اینکه حوزه های علیه در صدر مساله فرهنگ هستند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید برای پیاده شدن فرهنگ دینی و سبک زندگی قرآنی و اسلامی پیشروی دولت باشند.


امام جمعه مرند در بخش دیگری با اشاره به اینکه دستاوردهای قابل قبولی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی حاصل شد، عنوان کرد: انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته بدون کوچک ترین فتنه ای برگزار شد و حضور و مشارکت مردم در راهپیمایی 22 بهمن یک حماسه سیاسی را رقم زد.


حجت الاسلام نعمت زاده افزود: قدم های خوبی در سال گذشته در زمینه حماسه سیاسی برداشته شد هر چند با انتظارات مقام معظم رهبری فاصله داشت، اما متاسفانه قدمی در تحقق حماسه اقتصادی برداشته نشد.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 356186

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha