بیش از 25 هزارنفر در جاده های خراسان رضوی دچار حادثه شدند

خبرگزاری شبستان:مدیرعامل جمعیت هلال احمرخراسان رضوی بابیان اینکه از25 اسفند92 تا 15 فروردین180 مورد عملیات امداد و نجات در استان گزارش شد، گفت: 25 هزار و584 نفر در جاده های استان در این ایام دچار حادثه شدند.

سید مجتبی احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به خبرنگار شبستان در مشهد، گفت: از25 اسفند92 تا 15 فروردین امسال180 مورد عملیات امداد و نجات درخراسان رضوی تا ساعت 18 روز گذشته گزارش شد که این تعداد عملیات امداد و نجات در استان نسبت به همین بازه زمانی در سال 92 افزایش نیم درصدی داشته است.


وی به تعداد مصدومان حوادث گزارش شده ایام نوروز اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز 4 هزار و 88 نفر در این حوادث مصدوم شدند که از این تعداد تنها 191 نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند که این تعداد نسبت به سال گذشته 9/9درصد کاهش داشته است.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان داشت:25 هزار و584 نفر درایام نوروز و در سطح خراسان رضوی دچارحادثه شدند.


احمدی با بیان اینکه در ایام نوروز از سوی معاونت دواطلبان جمعیت هلال احمر طرح ملی " نیابت" اجراشد، افزود: درقالب این طرح 565 سالمند که دارای فرزند و خانواده نیستند درسطح استان شناسایی شد که هزار و 200نفر از نیروهای داوطلب نسبت به رفع نیازهای روزانه این افراد اهتمام ورزیدند.


وی یکی دیگر از طرح های اجرا شده در ایام نوروز را طرح ملی "داوطلب‌یار امداد و نجات" عنوان کرد و افزود: در این طرح 137 پزشک و پیراپزشک در پست های امداد و نجات ثابت استان مستقر شدند که در این طرح 3هزار و 650نفر از هموطنان از خدمات این طرح همچون تست قند خون، فشارخون و معاینات اولیه سلامت بهره مند شدند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که همچنین طرح" فرشتگان رحمت" با محوریت کمک به زنان سرپرست خانوار در ایام نوروز اجرا شد، افزود: در قالب این طرح هزار و 650 سبد غذایی به ارزش یک میلیارد و 950 میلیون ریال در بین خانواده های نیازمند با همکاری مراکز مختلف توزیع شد.


وی همچنین به طرح ملی "امداد و نجات نوروزی که از 26 اسفند92 آغاز و تا 16 فروردین به صورت شبانه روزی اجرا شد اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح 42پست امداد و نجات به صورت سیار و ثابت به ارائه خدمت به مسافران نوروزی پرداختند.
 

پایان پیام/

کد خبر 355735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha