صربستان میزبان نمایشگاه عکس هنرمند شهرکردی

خبرگزاری شبستان: نمایشگاه عکس مریم آل مومن و احمد نشانه که در گالری بزرگ پروگرس در مرکز شهر بلگراد برگزار شد، علاقمندان صرب به آثار هنری را مجذوب و شیفته خود کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه مجید فهیم پور سفیر ایران در صربستان، محمود شالویی رایزن فرهنگی، کارکنان تمامی نهادهای ایرانی، ایرانیان مقیم و جمع کثیری از علاقمندان به هنر و فرهنگ، شخصیت های فرهنگی و دانشگاهی و فارسی آموزان مرکز فرهنگی کشورمان در بلگراد حضور داشتند.


در این نمایشگاه بیش از 50 اثر برجسته از مریم آل مومن و احمد نشانه از چهارمحال بختیاری، جاذبه های گردشگری شهرکرد و همچنین تصاویری از تخت جمشید، چغازنبیل خوزستان، پاسارگاد و مناظر گردشگری و جاذبه های طبیعی کشورمان به نمایش گذاشته شده بود.


برخی از شهروندان هنر دوست صرب که از شهرهای دیگر صربستان به این نمایشگاه آمده بودند خواستار برگزاری نمایشگاه مشابهی در دیگر شهرهای این کشور از جمله در اوبرنوواتس، کروشواتس، زرنیانین و نووی ساد شدند.


مجموعه ای از عکس های آل مومن عکاس جوان کشورمان زندگی عشایری، غم و شادی مردم، آیین های عزاداری، ازدواج عشایری، زندگی در طبیعت و دوران کهولت مردان و زنان روستایی را به گونه ای به تصویر کشیده بود که گویا زبان تکلم داشتند.

 

همچنین آثار احمد نشانه هنرمند به نام کشورمان که تخت جمشید، چغازنبیل خوزستان، پاسارگاد و همچنین مراکز گردشگری و طبیعت را به تصویر کشیده بود، نظر مردم را به خود جلب کرده بودند.

 

آثار وی که در نمایشگاه های داخل و خارج از کشور به نمایش گذاشته شده اند و معرف مراکز باستانی، گرشگری و طبیعت چهار فصل کشورمان هستند، مورد تحسین و تمجید بازدیدکنندگان قرار دارند.

 

این نمایشگاه که به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد و با همکاری سفارت کشورمان در صربستان و مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین حوزه هنری استان چهار محال و بختیاری برگزارشده بود تا 5 فروردین برای بازدیدکنندگان به نمایش درامده بود.

 

آل مومن کارشناس ارتباط تصویری است و در حال حاضر مسوولیت خانه عکاسان حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری را بر عهده دارد. وی نمایشگاه های انفرادی در شهرکرد و تهران برگزار کرده و همچنین در بیش از ده نمایشگاه گروهی حضور فعالی داشته است.

 

آثار هنرمند و عکاس جوان استان چهارمحال و بختیاری کشورمان که اصولا در زمینه مستند های اجتماعی و بومی محلی هستند، نگاهی انتزاعی به مستندهای روز اجتماعی دارند.

 

پایان پیام/

کد خبر 355886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha