نمایشگاه صنایع دستی «ارمغان» در نگارخانه کمال الملک نیشابور

خبرگزاری شبستان: نمایشگاه صنایع دستی «ارمغان» آثار بانوی هنرمند نیشابوری، بهناز مراتی در نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برپا شد.

به گزاش خبرگزاری شبستان، حمید رضا آتشی مسوول نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اعلام مطلب فوق عنوان کرد: هنر معرق وقلم زنی از هنرهای سنتی ایران محسوب می شود که در تاریخ ایران دارای قدمتی کهن می باشد و این هنر بیان کننده حالات عاطفی و انعکاس روحی انسان است وتوانسته اند آثار فاخری را بخصوص در زمینه این هنر ایرانی، اسلامی بوجود آورندکه در معرض دید عموم قرار گرفته است.


وی افزود: نمایشگاه صنایع دستی « ارمغان » که مجموعه آثار بانوی هنرمند نیشابوری بهنازمراتی است در آن 50 اثر معرق ساقه گندم ، قلم زنی ، سوخت نگار ، مشبک ،معرق چوب و مجسمه های خمیری می باشد در ابعاد 40*30 تا 120*80 ویک هزار قطعه زیور آلا ت در معرض دید عموم علاقمندان قرار گرفته است.


وی به هدف از برگزاری این نمایشگاه اشاره و خاطر نشان کرد : این نمایشگاه با هدف معرفی این هنر سنتی ایرانی به مردم فرهنگ وهنر دوست نیشابور ودانشجویان، دانش آموزان به خصوص بانوان و نقد و بررسی این آثار صورت گرفته است.


آتشی تصریح کرد : نمایشگاه صنایع دستی « ارمغان » از 17 الی 22 فروردین 93 از ساعت 9 الی 13 صبح و 17 الی 20 بعدازظهر در نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برای بازدید عموم علاقمندان دایر است.
 

پایان پیام/

کد خبر 356232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha