قطعنامه اروپا، دخالتی آشکار در امور داخلی ملت ایران است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، قطعنامه اخیر پارلمان اروپا برضد جمهوری اسلامی ایران را دخالتی آشکار در امور داخلی یک کشور مستقل دانست.

سعید زمانیان، نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به صدور قطعنامه راهبرد روابط اتحادیه اروپا با ایران به خبرنگار شبستان گفت: هدف پارلمان اروپا از صدور این قطعنامه پیشرفت در تعامل و روابط با ایران است اما برخی نکات در این قطعنامه سبب تعارض در ماهیت آن شده است.

 

وی افزود: قطعنامه اتحادیه اروپا در تعارض با حسن نیت دولت‌ها برای همکاری‌های ملی و منطقه‌ای است و نکته مهم اینجاست که کسانی بحث حقوق بشر را در این قطعنامه مطرح کردند که محققان منصف دنیا نیز فهمیده‌اند که حقوق بشر برای این افراد تنها یک ابزار است.

 

وی با بیان اینکه نباید در برابر مواضع استکباری غرب عقب نشینی کنیم، ‎گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران قوانین و مقررات بر اساس شرع اسلام تدوین و اجرا می شود و غربی‌های نمی توانند با اصول غیرانسانی و ‎غیردینی خود برای ما تعیین تکلیف کنند.

 

زمانیان، با بیان اینکه حقوق بشر در کشورهای مدعی رعایت نمی شود،‎ افزود: ایران اسلامی یکی از مهم ترین کشورهایی است که در آن حقوق بشر به درستی اجرا می شود و ما در این رابطه پیشگام هستیم.

 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مسئولان باید در برابر هرگونه حرکت‌های مداخله‌جویانه و گستاخانه غرب بایستند و جواب آنها را بدهند.

 

وی با بیان اینکه این قطعنامه پارلمان اروپا، زیبنده کشورهای اروپایی نیست، ادامه داد: اتحادیه اروپا مجموعه مدونی است که باید با قوانین و مقررات کشورهای مختلف از جمله نظام جمهوری اسلامی ایران آشنایی کافی داشته باشد.

 

زمانیان، تصریح کرد: از نظر مجلس شورای اسلامی چنین دخالت هایی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، دخالت لابی صهیونیست ها در صدور چنین قطعنامه ای تاثیر جدی داشته است.

 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، جریان‌سازی را از مهم ترین اهداف قطعنامه اروپایی دانست و تصریح کرد: غربی‌ها با صدور این قطعنامه به دنبال جذب عوامل فتنه و ضدانقلاب هستند و قصد ایجاد پایگاه جاسوسی و جمع آوری اطلاعات را دارند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 356333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha