تندیس شهید آوینی رونمایی می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی گفت: همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب از تندیس شهید آوینی رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سیدجواد رفائی، رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی صبح امروز(19فروردین) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سالروز شهادت شهید‌آوینی در تقویم رسمی کشور به روز «هنر انقلاب اسلامی» نام‌گذاری شده که از 20 تا 27 فروردین به‌عنوان هفته «هنر انقلاب» یاد می‌شود.


وی افزود: شهید سید ‌مرتضی آوینی، کارگردان فیلم مستند، روزنامه‌نگار حوزه‌ فرهنگی است که مجموعه فیلم‌های مستند تلویزیونی وی درباره هشت سال دفاع مقدس با نام روایت فتح شناخته ‌شده ‌است.


رئیس حوزه هنری خراسان‌ رضوی خاطرنشان کرد: به مناسبت گرامی‌داشت هفته‌ «هنر انقلاب»‏ نمایشگاهی از آثار هنرمندان نقاش و گرافیست در حوزه هنری خراسان رضوی برپا خواهد شد.


رئیس حوزه هنری خراسان‌ رضوی افزود: برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دهه اول انقلاب در رشته‌های نقاشی، عکس و پوستر از دیگر برنامه های تدوین شده هفته‌ «هنر انقلاب»‏ است.


وی با بیان اینکه نمایشگاه های مذکور همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب در روز بیستم فروردین‌ماه در حوزه هنری خراسان رضوی دایر خواهد شد، افزود: همچنین نمایشگاه تجسمی هفته‌ دفاع مقدس نیز چهارشنبه (20فروردین)‌ ساعت 17 در حوزه هنری خراسان رضوی واقع در بلوار هاشمیه بین هاشمیه 20 و 22 افتتاح می شود.


رفایی با اشاره به اینکه همزمان با آغاز هفته‌ هنر انقلاب از تندیس شهید آوینی رونمایی می شود، افزود: این تندیس توسط امیر‌مهدی وثوق ساخته شده است و توسط سعید خاتمی از هنرمندان نقاش و مجسمه‌ساز مشهدی بازسازی شده است.


گفتنی است، شهید آوینی در اواخر سال 1362 تا سال 1365، همزمان با حضور در جبهه و ساخت فیلم‌های مستند از رزمندگان، در مجلات «اعتصام» و «جهاد» و پس از جنگ تحمیلی در فاصله سال های 68 تا 72 در ماهنامه «سوره» به انتشار آرا و نظرات خود پرداخت.


پایان پیام/

کد خبر 356613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha