گفتمان سازی یکی از راه های تحقق شعار امسال است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد، یکی از راه های تحقق شعار امسال را در گفتمان سازی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد، امروز (19فروردین) در نخستین نشست ماهانه ائمه جمعه در سال جدید با بیان اینکه فاطمیه جایگاه خود را در مراسم اهل بیت(ع) پیدا کرده است، گفت: خوشبختانه امسال نوروزی فاطمی داشتیم که جای دارد از همراهی خوب مردم در این ایام تشکر کرد.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه و رویکرد نظام در سال جدید با نام گزاری رهبر معظم انقلاب تبیین و مشخص شده است، افزود: یکی از راه های تحقق شعار سال جدید در گفتمان سازی است.

 

امام جمعه شهرکرد، به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: یکی از نیاز های مهم اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی است که تحقق این مسئله در گفتمان سازی است.

 

وی افزود: یکی از مشکلات مهم کشور در بحث اقتصاد مقاومتی این است که گزارش بسیار داده می شود اما کار زیر بنایی در کشور صورت نمی گیرد و این یک معضل است و از دغدغه های رهبرمعظم انقلاب نیز محسوب می شود.

 

حجت الاسلام نکونام، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد مگر اینکه همه توان کشور در جهت تولید داخلی هدایت شود که لازمه آن عزم ملی و مدیریت جهادی است.

 

وی توجه دولتمردان به امور سطحی را یکی از مشکلات مهم استان بیان کرد و گفت: اینکه اعتباری برای جای گذاشته می شود خوب است اما اگر گام های بلندی برای استان برداشته شود استان به جایگاه واقعی خود نخواهد رسید.

 

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به اینکه ائمه جمعه باید از دولت مردان،اقتصاد دانان، اقتصاد و فرهنگ را مطالبه کنند افزود: مطالبه کنید تا انقلاب بیمه وبه جامعه معنویت داده شود وفکر واعتقاد مردم رشد یابد.

 

حجت الاسلام نکونام، با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید با همه مردم و دولتمردان تعامل داشته باشند تاکید کرد: مواظب باشیم که در راه تعامل با دولت مردان از جایگاه امامت جمعه خرج نکنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه همه کارهای مسئولان رصد می شود افزود: بکوشیم که مردم را دغدغه مند نگه داریم وبصیرت را به جامعه تزریق کنیم که در این صورت راه به جای نخواهد برد.

 

وی گفت: استفاده از ظرفیت بالای مسجدی با ید در دستور کار ائمه جمعه استان قرار گیرد چرا که هر چقدر به آنها بها داده شود انقلاب به همان میزان بیمه خواهد شد.

 

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار چهار محال و بختیاری، با اشاره به اینکه فرهنگ زیر بنای همه امور کشور است گفت: امیدواریم که با همدلی واتحاد تحول بزرگی در فرهنگ و اقتصاد استان به وجود آوریم که این نیازمند همکاری همگانی است.

 

استاندار چهار محال وبختیاری، با بیان اینکه بهبود وضعت اشتغال و راه سازی در اولویت برنامه های سال جدید قرار دارد، ابراز امیدواری کرد: با همکاری ائمه جمعه گام بزرگی در جهت تحقق اقتصاد و فرهنگ استان برداریم.

 

در پایان این نشست دیگر ائمه جمعه استان به بیان دیگر مشکلات فرهنگی واقتصادی منطقه خود پرداختند وتوجه ویژه دولت به این امور شدند.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 356638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha