روزانه یک هزار و 300 مترمکعب به مناطق روستایی آبرسانی می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان ایلام، گفت: روزانه یک هزار و 300 مترمکعب آب از منابع سالم در بین 5 هزار خانوار روستایی این استان توزیع می شود.

احمد دوستعلی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام، صبح امروز(19 فروردین) در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ایلام، اظهار کرد: این میزان مترمعکب آب با هزینه ای بالغ بر 61 میلیارد و 100 میلیون ریال به 117 روستا آبرسانی می شود.


وی، به مطلوبیت آب شرب روستا های این استان به صورت صد در صد اشاره کرد و افزود: در سال گذشته آزمایشات شیمیایی 256 مورد و تعداد511 باب مخزن در دو مرحله به حجم 104 هزار و 425 متر مکعب از مخازن ذخیره و توزیع آّب تحت پوشش این شرکت بر اساس برنامه زمان بندی و از قبل تعیین شده انجام شده است.


دوستعلی، بیان کرد: این شرکت برای اطمینان از سالم بودن آب شرب روستاها علاوه بر آزمون های انجام شده توسط مراکز بهداشت، 298هزار و 114 تعداد موارد کلرسنجی انجام شده که این مقدار 7 درصد بیشتر از مقدار توصیه شده در استاندارد ملی است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام، یادآورشد: در راستای کاهش هدر رفت آب در سال 92 تعداد هزار و 975 مورد تعمیرات در خطوط انتقال و شبکه های توزیع، قطع و شناسایی2هزار و 800 انشعابات غیر مجاز، 550 مورد تعویض کنتورهای خانگی خراب انجام شده است.


وی، پروژه آبرسانی به روستای گلان در شهرستان مهران و مجتمع آبرسانی شله کش چرداول را از طرح های مهمی دانست و خاطرنشان کرد: برای تامین آب شرب 65 روستای بدون آب یا کم آب با میانگین طرح آبرسانی با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده که در مجموع برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر 18میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه خواهد شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 356710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha