تمامی آمارها در حوزه های آبی استان یزد منفی است

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد، گفت: تمامی آمارها در حوزه های مختلف آبی در استان منفی است.

حسین غفوری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان یزد، با اشاره به جدی بودن مشکل آب در استان به خبرنگار شبستان از یزد، گفت: تمامی آمارها در حوزه های مختلف آبی در استان منفی می باشد.

 

وی با اشاره به کاهش حجم نزولات جوی طی سال های گذشته در استان افزود: در حال حاضر مشکل کمبود آب در 24 استان کشور جدی می باشد.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان یزد، با بیان اینکه بخشی از آب استان از طریق خط لوله انتقال آب از اصفهان تامین می شود افزود: ظرفیت این خط لوله سه متر مکعب در ثانیه می باشد که تاکنون هیچ گاه از تمام این ظرفیت استفاده نشده است.

 

وی گفت: میزان آب انتقالی از استان اصفهان هر سال از طریق تفاهم دو استان مشخص می شد که به دلیل مسائل و مشکلاتی که سال گذشته برای خط لوله انتقالی پیش آمد تعیین میزان آب انتقالی به عهده وزارت نیرو گذاشته شده است.

 

غفوری، با بیان اینکه در حال حاضر با توافقات انجام شده با وزارت نیرو حدود 2 متر مکعب در ثانیه آب از طریق خط لوله انتقالی به استان وارد می شود افزود: در مجموع از مهر ماه تا پایان اردیبهشت ماهانه پنج ملیون متر مکعب آب وارد استان شده است.

 

وی با اشاره به افزایش مصرف آب در تابستان گفت: با توجه به این حجم افزایش مصرف حجم آب انتقالی فقط 500 هزار متر مکعب در ماه افزایش می یابد که این امر نیازمند صرفه جویی بسیار در مصرف آب توسط همشهریان عزیز می باشد.

 

وی از آب انتقالی و چاه های استان به عنوان تنها منابع آبی استان یاد کرد و گفت: با توجه به حجم پایین آب انتقالی و وضعیت کمی نامناسب چاه های آب استان و نزولات جوی مشکل کمبود آب در استان بسیار جدی می باشد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان یزد، با اشاره به خسارت پنج میلیارد و 700 میلیون تومانی که سال گذشته به خط لوله انتقالی وارد شد، گفت: بخشی از خسارت پرداخت شده و پیگیری ها جهت دریافت مابقی مبلغ خسارت ادامه دارد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 358384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha