بحران آب اصفهان ناشی از تصمیمات حکومتی و کاهش بارش هاست

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، گفت: بحران آب استان اصفهان ناشی از تصمیمات حکومتی و کاهش بارش هاست که باید در تصمیم گیری ها تجدید نظر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، امروز(19 فروردین) در دیدار با وزیر نیرو به وضعیت آب استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: بخش عمده ای از استان اصفهان را بخش کویری آن تشکیل می دهد.

 

وی افزود: آب یکی از نیازهای مهم این استان است که از محل زاینده رود تامین می شود و بخش شرق اصفهان که شغل آنها کشاورزی و وابسته به آب است و باید در این خصوص مسئولان توجه ویژه ای داشته باشند که حق آب اصفهان را به جای دیگر نباید داد.

 

وی با اشاره به بحران آب طی چند سال گذشته در استان اصفهان، تصریح کرد: بحران آب استان اصفهان ناشی از تصمیمات حکومتی و کاهش بارش هاست که باید در تصمیم گیری ها تجدید نظر شود و فرستادن آب به شهرها و استان های دیگر باید پس از تامین آب این استان از محل زاینده رود انجام شود.

 

آیت الله طباطبایی نژاد، افزایش جمعیت در اصفهان را منجر به افزایش آب نسبت به گذشته دانست و گفت: جمعیت اصفهان بر اساس تقسیم آب شیخ بهایی بسیار کم بوده و امروز با این افزایش جمعیت نیاز به آب بیشتری برای این استان است.

 

وی ادامه داد: برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب باید رودخانه زاینده رود ساماندهی شود و مردم نیز در مصرف خود توجه داشته باشند و از اسراف در مصرف جلوگیری کنند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 356908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha