معلم تا آخر عمر معلم می‌ماند

خبرگزاری شبستان: فیاضی با بیان اینکه معلم کارمند نیست و کمتر از هیئت علمی دانشگاه محسوب نمی‌شود، گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان می‌تواند مشکلات مالی و کیفیت علمی آنان را بهبود دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، عبدالوحید فیاضی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز 20 فروردین در گزارش خود از این کمیسیون در مورد طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: این طرح در جلسه 23/4/92 در این کمیسیون با حضور کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طرح رتبه‌بندی معلمان به عنوان یکی از طرح‌های زیربنایی در دستگاه تعلیم و تربیت مطرح است و از نمایندگانی که در کسوت معلمی هستند می‌خواهیم تا عنایت بیشتری نسبت به این طرح داشته باشند.

وی با بیان اینکه سند تحول به عنوان متضمن تحول اساسی در نظام تعلیم و تربیت دارای شش زیرنظام است، اظهار کرد: یکی از آن زیرنظام‌ها مربوط به منابع و نیروی انسانی است.

وی اظهار کرد: اما با تأسف باید بگوییم که راز عقب‌ماندگی کشور ما و سایر کشورها همه در عدم توجه جدی به موضوع تعلیم و تربیت است.

وی گفت: مهم‌ترین ضعف و کاستی در بی‌توجهی به جایگاه معلم است و این نقصی است که معلمان و مردم آن را حس می‌کنند و این موضوع انگیزه کار را از معلمان گرفته است.

فیاضی ادامه داد: استقرار نظام سنجش آموزشی می‌تواند چند حاصل در تعلیم و تربیت داشته باشد و این انتظار به حق معلمان است، آنها سالهاست که می‌خواهند جایگاه‌شان در کشور مشخص شود.

وی تحقق سند علمی کشوری و تضمین کیفیت کار معلمان در تعلیم و تربیت از مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: این طرح متضمن افزایش کیفیت در نیروی انسانی است. کار تعلیم و تربیت را رقابتی سالم و سازنده می‌کند. ساماندهی نظام پرداخت، رفع مشکلات مادی و مالی معلمان و ارتقای سطح دانش از دیگر مزایای این طرح است.

فیاضی با بیان اینکه آموزش و پرورش بهترین زیربنای توسعه فرهنگ است، اظهار کرد: باید معلمان را رکن اصلی تعلیم و تربیت و توسعه فرهنگ بدانیم.

وی گفت: یک استاد در ابتدای ورود به دانشگاه ابتدا استادیار بعد استاد و در مراتب بعدی با ذکر درجه‌بندی به مرتبه استاد تمام می‌رسد اما یک معلم از اولین روز خدمت تا آخرین روز خدمت معلم است، حقوق او کارمندی است اما معلم کارمند نیست و کمتر از هیئت علمی دانشگاه نیست.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 357053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha