یک پیشنهاد خبری برای کشورهای حوزه خلیج فارس

خبرگزاری شبستان: دیپلمات های ایرانی مذاکرات خود با 5+1را ادامه خواهند داد و در حالیکه بسیاری از این کشورها از روند مثبت مذاکرات و دیپلماسی فعلی خشنود هستند اسراییل و برخی کشور های حوزه خلیج فارس ...

خبرگزاری شبستان: دیپلمات های ایرانی مذاکرات خود با 5+1را ادامه خواهند داد و در حالیکه بسیاری از این کشورها از روند مثبت مذاکرات و دیپلماسی فعلی خشنود هستند اسراییل و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس این مذاکرات را اشتباهی بزرگ می دانند و اینجاست که اهمیت یک توافق هسته ای موفق روشن میشود.
گولف نیوز در یک پیشنهاد رسانه ای خطاب به کشورهای حوزه خلیج فارس در یادداشتی می نویسد: این معامله که به منظور جلوگیری از اقدامات نظامی آمریکا علیه ایران انجام شد به نفع منطقه نیز خواهد بود زیرا جنگ ایران و آمریکا تیغ دولبه ای است که تمام منطقه را نیز در آتش فرو میبرد و آنها را نیز متضرر میکند.
اقتصاد کشور های حوزه خلیج بسیار حساس است و به هیچ وجه طاقت بروز یک جنگ در منطقه را ندارد و مانند سال 1991 و جنگ عراق تمام منطقه دچار خسران میشود . همچنین بروز نا امنی در منطقه منجر به خروج تعداد زیادی نیروی کارشناس و کار ماهر خارجی از حوزه خلیج میشود که شدیدا به اقتصاد لطمه میزند.
برخی از اظهار نظرها حاکی از این است که حمله به ایران برای باز گرداندن تعادل به منطقه باید در اقدامی متفاوت از عراق انجام شود.بوش پیش از این بدون توجه به هشدار های شورای همکاری خلیج فارس بی پروا به عراق و افغانستان حمله کردکه از کنترل خارج شدو جنگ بعدی با ایران باعث بی ثباتی در منطقه میشود.
گفتنی است تهران نمیخواهد در رقابت با ریاض آنکارا و تل اویو به بهترین دوست منطقه ای واشنگتن تبدیل شود و حتی اگر دوستی با واشنگتن در پیش گیرد در راستای همکاری های استراتزیک است و در راستای توافقات هسته ای!
شاید برخی کشور ها از این که ایران بعنوان دوستی جدید برای آمریکا باشد نگران باشند اما به نظر میرسد آمریکا در حال خروج از منطقه و رها کردن ایران به حال خود است و مذاکرات هسته ای درواقع بهانه ای برای کمتر مشخص شدن ضعف آمریکا در خاورمیانه است و با کاهش فعالیت های هسته ای ایران و پیشرفت ژئوپولیتیک ایران ،ترس از ایران در محافل جهانی از بین میرود و این مسئله در واقع باعث نگرانی اعراب خواهد شد.
مردم آمریکا به شدت مخالف در گیر شدن کشورشان در جنگی دیگر هستند و ایران نیز به عنوان کشوری معتدل در را به سوی دنیا باز کرده است و در صورتیکه معامله هسته ای ایران با بازسازی سیاسی و اقتصادی ایران در منطقه همراه باشد، ایران در منطقه و بدنبال آن در سطح جهان باعث میشود ایران در سطح جهانی مطرح شده و چیزی برای از دست دادن در معامله های بعدی داشته باشد و به همین دلیل بیش از پیش به دنبال حفظ امنیت منطقه خواهد بود.
معامله هسته ای افزایش فعالیت های هسته ای ایران را کاهش میدهد و با اجرای قانون صلح در منطقه و جلوگیری از جنگ، ایران میتواند با تعاملی سازنده عواقب ناشی از جنگ را پشت سرگذاشته با افزایش تعاملات از هزینه های جنگ دوری کند.
پایان پیام/
 

کد خبر 357127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha