آیین گرامیداشت شهید صیاد شیرازی و سه هزار شهید ارتش دراصفهان برگزار شد

خبرگزاری شبستان: آیین گرامیداشت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و سه هزار شهید ارتش در استان اصفهان، پیش از ظهر امروز(20 فروردین) با حضور دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، امیر سرتیپ دوم رضا جهادی ارسی، فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز(20 فروردین) در آیین گرامیداشت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و 3 هزار شهید ارتش در استان اصفهان و در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی، گفت: عده ای در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در تلاش بودند تا ارتش را منحل کنند اما امام خمینی(ره) با اقتدار تمام از ارتش حمایت کرد.

 

وی با بیان اینکه ارتشی ها نیز جواب این اعتماد حضرت امام خمینی(ره) را به خوبی دادند، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم 49 هزار شهید به انقلاب اسلامی به همگان نشان داد که چه ثمره بزرگی این ارتش برای انقلاب دارد.

 

امیر جهادی افزود: در اسناد اول انقلاب، رد پای حمایت های مقام معظم رهبری از ارتش و مخالفت معظم له با انحللال ارتش به چشم می خورد.

 

وی در ادامه به ویژگی های شخصیتی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: هنوز فریادهای الله اکبر آن شهید بزرگوار در کوه های سر به فلک کشیده کردستان به گوش می رسد.

 

فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، شهدا را زنده و حاضر در این یادواره دانست و افزود: هر کس که قدمی در راه حفظ یاد و خاطره شهدا بردارد ثواب این عمل کمتر از شهادت نیست؛ از صمیم قلب از خداوند متعال می خواهم که ما نیز به خیل عظیم شهدا بپیوندیم.

 

امیر جهادی، با اشاره به برنامه های روز ارتش جمهوری اسلامی، گفت: برگزاری محفل انس با قرآن، عیادت از جانبازان، برگزاری مسابقات ورزشی، برپایی نمایشگاه های متنوع، رونمایی از ابداعات و اختراعات جدید و تقدیر از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس از برنامه های این ایام ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری است.

 

وی همچنین به دیدار غیورمردان ارتش با حضرت آیت الله مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان و از مراجع تقلید، آیت الله ناصری، استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان و آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اشاره کرد و افزود: غبارروئی و عطرافشانی گلزار شهدا از دیگر برنامه های ماست که در روز (28 فروردین) ساعت 15 در گلستان شهدای اصفهان صورت خواهد گرفت.

 

گفتنی است، در این آیین از اثر هنری "غیورمردان" توسط رسول یاحی، معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان، سردار شیروانیان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان، امیر رضا جهادی ارسی، فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 357130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha