تندیس شهید آوینی رونمایی شد

خبرگزاری شبستان: همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی از تندیس شهید مرتضی آوینی عصر امروز(20فروردین) طی مراسمی در مشهد و در محل حوزه هنری تبلیغات اسلامی خراسان رضوی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، این تندیس توسط امیر‌مهدی وثوق ساخته شده است و توسط سعید خاتمی از هنرمندان نقاش و مجسمه‌ساز مشهدی بازسازی شده است و بعد از رونمایی به طور ثابت در محل حوزه هنری تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نصب شد.

به مناسبت گرامی‌داشت هفته‌ «هنر انقلاب»‏ نمایشگاهی از آثار هنرمندان نقاش و گرافیست در حوزه هنری خراسان رضوی برپا است که این نمایشگاه از آثار هنرمندان تجسمی دهه اول انقلاب در رشته‌های نقاشی، عکس و پوستر است.

در این نمایشگاه 25 اثر نقاشی، گرافیست، عکس و پوستر در ابعاد 50 در 70 سانتیمتر از 10 هنرمند مشهدی در محل حوزه هنری تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به نمایش در آمد.


بنابراین گزارش، همچنین همزمان با آغز هفته هنر انقلاب اسلامی نمایشگاه تجسمی هفته‌ دفاع مقدس در محل حوزه هنری تبلیغات اسلامی خراسان رضوی آغاز به کار کرد.

 

 گفتنی است، شهید سید ‌مرتضی آوینی، کارگردان فیلم مستند، روزنامه‌نگار حوزه‌ فرهنگی است که مجموعه فیلم‌های مستند تلویزیونی وی درباره هشت سال دفاع مقدس با نام روایت فتح شناخته ‌شده ‌است وشهید آوینی در اواخر سال 1362 تا سال 1365، همزمان با حضور در جبهه و ساخت فیلم‌های مستند از رزمندگان، در مجلات «اعتصام» و «جهاد» و پس از جنگ تحمیلی در فاصله سال های 68 تا 72 در ماهنامه «سوره» به انتشار آرا و نظرات خود پرداخت.


پایان پیام/
 

کد خبر 357306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha