شهید صیاد شیرازی؛نماد ولایتمداری/نماز اول وقت رمز موفقیت شهید صیاد

خبرگزاری شبستان: همرزم شهید صیاد شیرازی با بیان اینکه این شهید گرانقدر همه برنامه‌های خود را با نماز تنظیم می‌کرد، گفت: صیاد شیرازی در سخت‌ترین لحظات نماز اول وقت خود را ترک نمی‌کرد.

به گزارشخبرگزاری شبستان از بیرجند، امیر سرتیپ دوم غلامحسین دربندی امروز (21 فروردین) در مراسم بزرگداشت مقام شامخ امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت این شهید در مسجد امام حسین(ع) بیرجند اظهار داشت: تنها تروری که سازمان ملل نیز مجبور به محکویتش شد ترور یک علمدار و فرمانده لشکر اسلام به نام صیاد شیرازی بود که این ترور حتی دل آنها را نیز به درد آورد.

وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی مدال جاودانگی گرفت، افزود: در آن سال موقع شهادت ایشان همزمان با ایام مسلمیه بود و تا 45 روز دسته‌های عزاداری جلو خانه این شهید بزرگوار عزاداری می‌کردند.

هم رزم شهید صیاد شیرازی طولانی‌ترین جنگ در عصر حاضر را جنگ تحمیلی ایران دانست و گفت: اما به دلیل حضور رزمندگان و فرماندهان این چنینی در جنگ 2890 روزه دفاع مقدس با سایر جنگ‌های دنیا هر ساله مراسم بزرگداشت آنها برگزار می‌شود و در این مراسم می‌آموزیم تا شهدا را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهیم چرا که بالاترین سکو جهاد در راه خدا شهادت است.


راهیان نور؛ حضور در میدان تمرین حماسه است
سرتیپ دربندی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در مناطق راهیان نور، تصریح کرد: این کار فرهنگی که رهبری بر آن تاکید دارد تمرین حماسه و تزریق خون حماسی به جان و کالبد جوانان است.

وی با اشاره به برخی از خصوصیات اخلاقی امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی بیان داشت: حساسیت روی نماز اول وقت یکی از بارز ترین مشخصه‌ها در این زمینه بود.

سرتیپ دربندی با بیان اینکه این شهید گرانقدر همه برنامه‌های خود را با نماز تنظیم می‌کرد، ادامه داد: صیاد شیرازی در سخت‌ترین لحظات نماز اول وقت خود را ترک نمی‌کرد و خودش نیز تمام موفقیت‌هایش را از همین توجه به نماز اول وقت عنوان می‌کرد.


شهید صیاد شیرازی نماد ولایتمداری
وی به روحیه ولایتمداری شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: این شهید نمونه کامل یک انسان مطیع‌ و سرباز ولایت بود که با همه وجود از رهبری اطاعت می‌کرد.

سرتیپ دربندی درباره ملاطفت و نرم‌خویی این شهید در برخورد با اسرای عراقی اذعان داشت: شهید صیاد اسرا را میهمان خود می‌دانست و در این راه دنباله رو پیامبر(ص) و امام علی(ع) بود و دنیای که ادعای حقوق بشر می‌کنند باید بیایند و رفتار ما با اسیران را ببینند.

وی با بیان اینکه دشمن از مرگ می‌ترسد، خاطر نشان کرد: اما رزمندگان و فرماندهان ما در دفاع مقدس یکی از آرزوهایشان شهادت بود.

سرتیپ دربندی یادآور شد: سهید صیاد شیرازی از نظر قدرت نظامی قادر به سازماندهی همه نیروهای نظامی با نگاه انسانی و اسلامی بود.

در پایان مراسم، از سوی رییس اداره عقیدتی سیاسی مرکز آموزش 04 بیرجند هفت نفر از مسولان استان از جمله مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی که سال گذشته در برپایی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی ویژه خانواده کارکنان ارتش همکاری داشتند، با اهدای لوح هدیه قرآنی تجلیل شدند.

 

پایان پیام/



 

 

کد خبر 357455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha