تربیت معلمان باید متناسب با نیازهای جامعه باشد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به رسالت خطیر معلمان در تربیت نسل آینده گفت: تربیت این قشر باید متناسب با نیاز جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مرتضی تمجیدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز (23 فروردین) در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه فرهنگیان استان زنجان اظهار داشت: اگر چه توجه به پیشرفت های عرصه علم و فن آوری موجب نگاهی متفاوت به نقش علم شده است ولی نقش معلمان در این عرصه بسیار جدی و بی بدیل است.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه تربیت نسل آینده یکی از رسالت های خطیری است که بر عهده معلمان قرار گرفته است، خاطرنشان ساخت: تربیت معلم باید متناسب با نیاز جامعه باشد.
 

به گفته این مقام مسئول دانشگاه فرهنگیان نیز به عنوان متولی این امر در تلاش است که محتوای آموزش را متناسب با صلاحیت حرفه ای معلمان به آنان آموزش دهد.
 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان مورد توجه جدی آموزش و پرورش است بر تقویت این دانشگاه تاکید کرد.
 

تمجیدی با اشاره به اینکه برای شکل گیری شخصیت متعالی باید مبنای پرورش بیش از پیش توجه قرار گیرد، یادآور شد: خروجی این دانشگاه باید معلمانی باشد که آزادی خواه و معتقد به آزادی اندیشه باشند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه یادآور شد: آینده این کشور به نقش معلمان و رسالت آنان در تربیت نسل آینده وابسته است و همین امر بیانگر جایگاه ویژه دانشگاه فرهنگیان است.
 

در پایان این مراسم از زحمات اسماعیل اولی به عنوان سرپرست اسبق پردیس شهید بهشتی زنجان تجلیل شد و حسن احمدی به عنوان سرپرست جدید معرفی شد.
 

همچنین با تقدیر از زحمات فرزانه اله وردی به عنوان سرپرست اسبق پردیس الزهراء زنجان، الهام کاوندی به عنوان سرپرست جدید منصوب شد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 357786

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha