اعزام بیش از 200 مبلغ در ایام اعتکاف به مناطق مختلف استان یزد

خبرگزاری شبستان: کارشناس اعزام اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، از اعزام بیش از 200 مبلغ در ایام اعتکاف امسال به مناطق و روستاهای مختلف استان خبر داد.

حجت الاسلام هادی نوروزی، کارشناس اعزام اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، با بیان اینکه یکی از برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی، بسترسازی برای اعزام مبلغان در مناسبت‌های مختلف مذهبی است، به خبرنگار شبستان گفت: این اعزام ها در راستای بزرگداشت شعائر اسلامی و تبلیغ دینی توسط مبلغان و مبلغات، در راستای گسترش فرهنگ دینی در جامعه و بیان معارف اهل بیت(ع) انجام می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در طول سال بیش از 24 مرتبه مبلغان و مبلغات بومی و اعزامی از قم به نقاط مختلف استان اعزام می شوند.

 

نوروزی، اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اعتکاف امسال در مساجد استان بیش از 200 مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام می شوند.

 

وی با بیان اینکه در فاطمیه دوم نیز بیش از 270 مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام شده بودند، گفت: این مبلغان در جهت پاسداشت جایگاه و اهمیت فاطمیه و رونق بخشیدن به مراسمات عزاداری آن حضرت در نقاط مختلف استان اقدام به بیان زندگی و سیره حضرت زهرا(س) در بین مردم کرده اند.

 

کارشناس اعزام اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، اضافه کرد: این تعداد مبلغ به مناطق جنوبی و شرقی استان اعزام شدند که تعداد 233 از آنها مبلغ، 39 مبلغه، 58 مبلغ از شهر مقدس قم و مابقی از نیرو های بومی بوده اند.

 

وی افزود: با توجه به تقارن ایام فاطمیه با عید نوروز، تعدادی از این مبلغان با حضور در مساجد بین راهی و اسکان های نوروزی به بیان احکام شرعی، تبلیغ چهره به چهره، ذکر فضایل اهل بیت(ع) به‌ ویژه حضرت زهرا(س) و تبیین مسائل پرداخته اند.

 

وی تصریح کرد: ارتقای کیفی برنامه‌های عزاداری و تبیین معارف اسلامی همچون اعتقادات، اخلاق اسلامی، احکام و سیره معصومین(ع) و توجه به امر به معروف و نهی از منکر از جمله فعالیت های دیگر مبلغان اعزامی در ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) بوده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 357943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha