تاکید بر پرداختن به سیره حضرت علی(ع) و جایگاه ولایت

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بر پرداختن به سیره و منش امیر امومنین علی (ع) و تبیین جایگاه ولایت تاکید کرد.

حجت الاسلام اصغر سلطاانی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به فرا رسیدن ایام البیض و ولادت با سعادت حضرت علی (ع) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ماه رجب ماه پر برکت و نورانی است که ولادت مولود کعبه و ایام نورانی اعتکاف را در دل خود دارد.


وی با اشاره به اینکه ماه رجب ، زمان آماده شدن برای حضور در ماه مهمانی خدا است، افزود: در این ماه انسان باید به تهذیب نفس، تطهیر قلب و جان و تمرین تقوا بپردازد.


حجت الاسلام سلطانی در ادامه به توطئه های فرهنگی و شوم دشمنان اشاره کرد و گفت: با توجه به اشکالات فراوانی که در دنیای امروز وجود دارد و کارهای که وهابیت در رابطه با خدشه دار کردن فرهنگ ناب محمدی انجام می دهند باید هوشیار باشیم و به ترویج فرهنگ علوی و لایتمداری بپردازیم.


وی ایام ماه رجب و ماه های بعد از آن را فرصت مناسبی برای مبارزه با توطئه های فرهنگی دشمنان دانست و ادامه داد: مهمترین کار در این ایام پرداختن به سیره و منش امیر املومنین(ع) و پرداختن به اهمیت ولایت و ولایتمداری در جامعه است.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه دا: باید جایگاه ولایت و نقش مردم نسبت به ولایت در بین اقشار مختلف به ویژه نسل جوان تبیین شود.


حجت الاسلام سلطانی اعتکاف را راهی نزدیکی به معبود و فرصت مناسبی برای عبادت و راز و نیاز با خدا دانست و بیان کرد: خداوند در قرآن به حضرت ابراهیم و فرزندش اسماعیل فرمان داد که بیت خدا ر آماده کنند برای کسانی که می خواهند معتکف شوند.


وی روزه داری، دوری از دنیای مادی، تمرین تقوا، پاک و مطهر بودن، ارتباط با قرآن و قرائت کلام نورانی وحی و بالا بردن معرفت خود نسبت به قرآن و اهل بیت(ع) را از مهمترنی کارها در این ایام دانست و گفت: اگر کسی این کارها را به درستی انجام دهد در ایام دیگر سال نیز از برکات و آثار آن بهره مند می شود.


این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری مراسم جشن بزرگ میلاد با سعادت حضرت علی (ع) در امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک اشاره کرد و گفت: علاوه بر این ویژه برنامه جشن میلاد مولود کعبه در 30 بقعه شاخص استان با حضور مردم مومن و ولایتمدار استان مرکزی برگزار می شود.


پایان پیام/

کد خبر 365684

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha