حضور جوانان در اعتکاف؛ خط بطلان بر دین گریزی است

خبرگزاری شبستان: مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری هجرت روستای هندوکلا شهرستان آمل گفت: استقبال ویژه جوانان از اعتکاف جهت بهره مندی از ثواب الهی این سنت حسنه خط بطلانی بر دین گریزی این قشر است.

سیدمصطفی جعفری، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای هندوکلا شهرستان آمل امروز (16اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به اهمیت اعتکاف که خداوند آن را در کنار نماز و حج آورده است، گفت: در آستانه فرارسیدن ایام البیض و برگزاری اعتکاف همزمان با میلاد حضرت علی(ع) ثبت نام معتکفین برادر از یکم اردیبهشت ماه جاری در این کانون آغاز شد.

 

وی با اشاره به اینکه مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آمل از سال 84 تاکنون مراسم معنوی اعتکاف را برگزار می کند، افزود: سال گذشته 35 نفر در این مسجد معتکف شدند.

 

جعفری همچنین به استقبال ویژه جوانان از این سنت حسنه جهت بهره مندی ازاین فرموده رسول خدا(ص) که "همه گناهان گذشته کسی که از روی ایمان و برای رسیدن به ثواب الهی معتکف می شود، آمرزیده می شود" اشاره کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری در جوار مساجد مروج اعتقادات دینی و ارزش‌های اسلامی در بین تمامی اقشار جامعه باشیم.

 

وی با بیان اینکه حضور جوانان در اعتکاف خط بطلانی بر دین گریزی این قشر است، خاطرنشان شد: افتتاح مراسم اعتکاف همراه با اقامه نماز جماعت به همراه سخنرانی، قرائت ادعیه، تفسیر قرآن، بیان سیره اهل بیت(ع)، بیان احکام اعتکاف برای عموم معتکفین، مدیحه سرایی، برگزاری مراسم مولودی خوانی برای میلاد حضرت علی(ع)، پاسخ به سؤالات شرعی، اخلاقی و اعتقادی و اعمال ام داوود از جمله برنامه های کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آمل در ایام البیض است.

 

جعفری افزود: تهیه بروشورهای تبلیغاتی برای توزیع بین معتکفین، تنظیم جزوات آموزشی و یا کتاب های مفید همراه با اجرای مسابقه و برنامه های ویژه برای جوانان و نوجوانان از دیگر برنامه های ایام اعتکاف در این کانون هستند.


شایان ذکر است؛ علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند همه روزه از ساعت 18تا20 به مسجد حضرت ابوالفضل(ع) مراجعه کرده و یا جهت ثبت نام غیر حضوری می توانند با شماره 01213251145 تماس گرفته و یا با ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 5000248788 ثبت نام نمایند.

 

پایان پیام/

کد خبر 365278

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha