و چه خوب مومنین کشت می کنند بذر ایمان را در رجب

خبرگزاری شبستان: ماه رجب ماه ارتباط و اتصال به خداوند متعال و فرصت مناسبی برای کاشت بذر ایمان، و آمادگی برای حضور در پیشگاه خدا در ماه میهمانی الهی است.

خبرگزاری شبستان -اراک:

 ماه رجب ماهی است که مومنین در این ماه برای ارتباط با خدا و نزدیکی هر چه بیشتر به معبود خود به دعا و نیایش پرداخته و در آیات و روایات فراوانی بر اهمیت این ماه تاکید شده است.


ماه رجب آغاز فصل  بندگی است و از آن به عنوان ماه اتصال و ارتباط با خداوند متعال یاد شده که در آن بندگان در مسیر سعادت، رشد،تعالی و کمال و نیکبختی گام بر می دارند.


حدیث نبوی این ماه را ماه بارش رحمت الهی دانسته و در حدیثی از امام کاظم(ع) نیز به عنوان ماه محو و ریزش گناهان تعبیر شده است.


ماه رجب از دیگاه بزرگان ماه کاشت بذر ایمان، ماه شعبان داشت و ماه رمضان نیز ماه برداشت محصول است و چه خوب است که مومنین در پایان با کوله باری پر از اندوخته های خیر سالی دیگر را آغاز می کنند.


گه معتکف دیرم و گه ساکن مسجد // یعنی که تورا می طلبم خانه به خانه


ایام اعتکاف و ولادت با سعادت حضرت علی(ع) نگین دیگریست که در این ماه با عظمت می درخشد و مومنین در این ماه با حضور در مراسم معنوی اعتکاف به تهذیب نفس و صفای قلوب می پردازند.


دانش آموزان، دانشجویان با معتکف شدن در مساجد، حرم مطهر امامزادگان و فارغ شدن از امور دنیوی سعادتمندی آینده خود را در همه مراحل زندگی از خداوند طلب کرده و آمرزش گناهان را می خواهند.


حجت الاسلام داود چمانی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این راستا به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: ماه رجب مدخل ماه رمضان و ماه بندگی است.


وی یکی از برکات این ماه را ایام اعتکاف دانست و ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی سنت حسنه و معنوی اعتکاف رونق بیشتری گرفت و هر سال با حضور گسترده افراد به ویژه جوانان و نوجوانان برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف در یکصد و 14 مسجد استان مرکزی برگزار می شود، گفت: از این تعداد 76 مسجد ویژه خواهران و 48 مسجد ویژه برادران و 20 مسجد نیز به صورت مشترک اعتکاف را برگزار می کنند.
 

 پایان پیام/

کد خبر 365301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha