حضور بیش از 200 دانش آموز تهرانی در اعتکاف رمضانیه

خبرگزاری شبستان:رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران گفت:بیش از 200 دانش آموز در دو مسجد شهر تهران که مختص دانش آموزان در نظر گرفته شده بود ؛ در رمضان متعکف شدند.

محمد رضا مهد لو ، رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان در باره ی حضور دانش آموزان در مراسم اعتکافیه رمضانیه گفت: بیش از 200 دانش آموز در دو مسجد شهر تهران که مختصص دانش آموزان برای ایام اعتکافیه بود شرکت کردند.


وی با بیان اینکه تعداد 5 هزار دانش آموز در مساجد سراسر کشور برای اعتکاف رمضانیه حضور داشتند اظهار کرد:اکثر دانش آموزان از حضور در این مراسم ها احساس رضایت دارند .


مهدلو تصریح کرد: برنامه‌هایی با موضوعاتی مانند اخلاق در نظام تعلیم و تربیت، راه‌های بهره‌گیری از اخلاق نیکو با تأسی از قرآن کریم، تبیین جایگاه آن برای دانش‌آموزان، شرح اعتکاف و رسم بندگی، برپایی مراسم جزء خوانی و محفل انس با قرآن همراه با تفسیر، بیان احکام و مسائل شرعی، برگزاری مسابقات قرآنی برای معتکفین برگزار شده است.


وی خاطر نشان کرد: برگزاری مراسمی همچون اعتکافیه ها موجب میشود تا دانش آموزان هم بر خانواده ها تاثیر گذارند و اعتکاف در خانواده ها فرهنگ سازی شود ؛ مراسم اعتکافیه موجب تقویت اعتقادات دینی و معنوی دانش آموزان میشود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 281184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha