خانواده شهدا با صلابت و استوار در برابر دشمنان ایستاده اند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مادران شهدا دارای شباهت‌های بسیاری با ام البنین(س) هستند گفت: خانواده شهدا با صلابت و استوار در برابر دشمنان ایستاده وتسلیم تبلیغات منفی دشمن نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان امروز(24 فروردین) در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدای استان که در حسینه شاهد و ایثار رشت برگزار شد، با بیان اینکه حضرت ام البنین(س) الگوی مناسبی برای مقابله با ظلم و دشمنی هستند گفت:حضرت ام‌البنین(س) شخصیتی برجسته بودند که اهل‌بیت(ع) به ایشان احترام می‌گذاشتند.

وی با بیان اینکه حضرت ام‌البنین(س) الگویی برای مادران و همسران هستند، تصریح کرد: برخی‌ها می‌خواهند مادران و همسران را از مسئولیتی که خدا و ائمه معصومین(ع) بر عهده آنها نهاده‌، دور کنند و ما باید مراقب این توطئه چینی‌ها باشیم.


حجت الاسلام یاری با بیان اینکه تاریخ اسلام از آغاز تاکنون همواره با حوادثی روبرو بوده است، افزود: این حوادث و فراز و نشیب‌ها برای مسلمانان درس‌ها و عبرت‌هایی را به همراه دارد.


وی با تصریح اینکه پیامبر اسلام در شرایطی ظهور کرد که مردم جزیرةالعرب بویی از توحید و اخلاق نبرده بودند، اظهار کرد: با ظهور اسلام و تلاش‌های پیامبر و اهل بیت(ع) تحولات عظیمی رخ داد و دو قطب حق و باطل روبروی هم قرار گرفتند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه پیامبر 23 سال با وجود جنگ‌ها، تحریم‌ها و کارشکنی‌ها روح تسلیم پذیری مسلمانان در برابر خداوند را به حد اعلی رساند، ادامه داد: وجدان انسان بیدار شده و تعهدات انسانی ظهور کرد و حق طلبی که از سوی خداوند در وجود آدمی گذارده شده بود، رخ نمایاند.

 

عاشورا نمایشگاه حق طلبی، شهامت، شهادت، صبر، ایثار و جهاد
وی در ادامه به واقعه عاشورا اشاره کرد و عاشورا را نمایشگاه حق طلبی، شهامت، شهادت، صبر، ایثار و جهاد دانست و اذعان کرد: عاشورا نمایشگاهی با چنان عظمت و بزرگی بود که در آن عدم تسلیم و پذیرش باطل از همه برجسته تر و مهمتر بود.


حجت الاسلام یاری اضافه کرد: روحیه تسلیم ناپذیری امام حسین(ع) در برابر خواسته‌های باطل موجب شد تا غرفه‌های این نمایشگاه دایر و پرچم آن برافراشته شود که تا قرن‌ها از وقوع آن همچنان ماندگار باشد.


وی با بیان اینکه شهدای ما با پیروی از عاشورا وارد میدان نبرد حق و باطل شده و تسلیم دشمن نشدند، افزود: نمایشگاه کربلا و درس‌های آن به نسل‌های بعدی انتقال یافت تا در دفاع مقدس نیز جلوه‌های نمایشگاه عاشورا متجلی شد.
 

خانواده شهدا با صلابت در برابر تبلیغات دشمن ایستاده اند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نمایشگاه عاشورا در دو جهت اوج عزت و اوج خودکامگی دانست و اظهار کرد: مادران و همسران شهدای انقلاب اسلامی مقاوم و بردبار با پیروی از عاشورا، با همان صلابت در برابر دشمنان ایستاده و تسلیم تبلیغات منفی دشمن نشدند.


وی قدرت ایمان و روحیه نسلیم ناپذیری مادران و همسران شهدا را از نقاط قوت آنان دانست و گفت: اینها سرمایه‌های معنوی کشور هستند که تجلیل از این قشر برای الگو پذیری سایر افراد بسیار مهم است.


این مقام مسئول  با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بانوان را از اقشار تاثیرگذار جامعه معرفی کرده است، یادآور شد: مادران و بانوان ما در پشت جبهه‌ها، همسر و فرزندانشان را به مقابله با باطل تشویق کرده و به جبهه‌های جنگ می‎فرستادند.


وی اضافه کرد: گرامیداشت مقام والای مادران و همسران شهدا در روز وفات حضرت ام البنین(س) مایه فخر و مباهات خدمتگزاران نظام است بانویی از قبیله‌ایی شجاع که چهارفرزندش در راه خدا و امام به شهادت رسیدند.


حجت الاسلام یاری با بیان اینکه مادران شهدا دارای شباهت‌های بسیاری با حضرت ام البنین(س) هستند، خاطر نشان کرد: شما فرزندان خود را درست تربیت کرده و همچنان با صلابت و استوار در برابر دشمنان ایستاده و اجازه ندادید تا تبلیغات دشمن بر زندگی شما تاثیر بگذارد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 358110

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha