تداخل ثبت‌نام یارانه‌ها دلیل تأخیر برگزاری هفته سلامت

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت بهداشت دلیل تأخیر در برگزاری هفته سلامت را ثبت‌نام فاز دوم هدفمندی عنوان کرد و گفت: ویژه‌برنامه‌های هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت برگزار خواهد شد.<BR> <BR>

به گزارش خبرنگار شبستان، عباس زارع‌نژاد، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت بهداشت در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته سلامت گفت: یکی دیگر از دلایل برگزاری با تأخیر هفته سلامت تقارن آن پس از تعطیلی‌های نوروز بود که باعث بروز مشکلاتی در برگزاری می‌شد و دستگاه‌های مرتبط درخواست داشتند که تاریخ برگزاری این هفته تغییر کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه هفته سلامت از اول اردیبهشت به صورت برنامه‌های زمان‌بندی‌شده اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: دولت تعهداتی در قالب بسته‌های خدمتی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها دارد که برنامه‌های هفته سلامت فرصت مناسبی است که نگاه تبیینی به بسته‌های سلامتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شعار روز جهانی بهداشت در خصوص ناقلان بیماری‌ها بود اما این موضوع تهدیدی جدی برای کشور ما تلقی نمی‌شود ضمن اینکه در مناطق جنوبی، شرقی و مناطق مرزی برنامه‌هایی برای کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها در دست داریم تصمیم گرفته شد تا برنامه‌های هفته سلامت با شعار یک عمر سلامتی با خودمراقبتی در نظر گرفته شود.

زارع‌نژاد با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته سلامت اهدافی از قبیل فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی را دنبال می‌کند، گفت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی با دو هدف ارتقای سلامت جامعه و اصلاح سلامت اجتماعی دنبال خواهد شد.

وی همچنین جلب توجه و مشارکت مردم در برنامه‌های سلامت به منظور توانمندی و خودمراقبتی را از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت برای هفته سلامت برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه تنها 25 درصد سلامت جامعه به وزارت بهداشت مربوط می‌شود، گفت: 50 درصد موضوع سلامت جامعه به سایر دستگاه‌های تأثیرگذار در سلامت مربوط می‌شود و هفته سلامت فرصتی است تا همه دستگاه‌ها با وظایف خود در این خصوص آشنا و مطلع شوند.

وی خاطرنشان کرد: در بیانات رهبری، ریاست‌جمهوری و در سطح قانون‌گذاری امروز اولویت سلامت به عنوان اولویت اول تا سوم مطرح است که نشان از اهمیت این موضوع در بین مسئولان کشوری دارد.

وی در خصوص برنامه‌های ویژه زمان‌بندی هفته سلامت نیز گفت: روز دوشنبه اول اردیبهشت مراسم ویژه زنگ سلامت با حضور وزیر بهداشت و آموزش و پرورش در یکی از مدارس اجرا می‌شود، برای روز سه‌شنبه مراسم اعطای نشان ایمنی به کارخانه‌های تولیدات غذایی در انستیتوی تغذیه را خواهیم داشت، چهارشنبه همایش ترویج زندگی سالم با آموزه‌های طب سنتی برگزار و روز پنج‌شنبه در نشستی با اصحاب رسانه از فعالیت آنها تقدیر خواهد شد، ضمن اینکه معاون بهداشتی وزیر بهداشت سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه خواهد بود و پس از آن پیاده‌روی خانوادگی در سراسر کشور با همکاری شهرداری تهران و حضور مسئولان برگزار می‌شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 358171

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha