درخواست مادران و همسران شهدای خراسان جنوبی برای دیدار با رهبر انقلاب

خبرگزاری شبستان: قائم مقام نماینده ولی فقیه در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: مادران و همسران شهدای خراسان جنوبی با چشمانی اشک آلود تقاضای دیدار با رهبر معظم انقلاب را دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله حسنی امروز (24 فروردین) در گردهمایی مادران و همسران معظم شهدای خراسان جنوبی که در امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) شهرستان طبس برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز مادران و همسران شهدای خراسان جنوبی با چشمانی اشک آلود؛ تقاضای دیدار با رهبر معظم انقلاب را داشتند، اظهار داشت: مسئولان استانی باید در این زمینه پیگیر باشد.


وی با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و با تاکید بر اینکه این‌ روز،‌ روز‌ تکریم‌ مادران‌ و‌ همسران‌ شهدا نامگذاری شده است، افزود: مادران و همسران شهدا با حضرت ام البنین(س) هم سفره هستند چرا که این افراد نیز تمام وجود خود را برای اسلام داده اند.


قائم مقام نماینده ولی فقیه در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با ابلاغ پیام رهبر معظم انقلاب " سلام من را به همسران، مادران و پدران شهدا برسانید" به مادران و همسران شهدای خراسان جنوبی ادامه داد: بنیاد شهید شهرستان ها و استان، استانداران و فرمانداران شهرستان ها یک خدمتگزار جامعه هدف و شما عزیزان هستند.


وی ادامه داد: امروز مسئولیت ما خیلی سنگین تر است، چرا که باید از فرهنگ و شور و شعور شهادت که واژه ای آسمانی و الهی و برخواسته از متن دین ما است؛ محافظت و مراقبت کنیم.


حجت الاسلام حسنی گفت: ایثار در لغت یعنی اثر گذاشتن و منفعت غیر را بر منفعت خویش ترجیح دادن و امروز ایثار از طریق تربیت صحیح فرزندان و مراقبت از جوانان محقق می شود.


وی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس و جامعه تاکید کرد و گفت: امروز 8400 سند خاطره و دل نوشته از شهدا برای نسل ها و آیندگان نگهداری می شود.


وی خاطرنشان کرد: شرایط امروز کشور ما نیازمند حفظ وحدت و همراهی و همکاری مردم و مسئولان در تمامی امور است.


قائم مقام نماینده ولی فقیه در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور یادآور شد: میانگین سن مادران شهدا امروز به 85 رسیده و شاهد عروج آنان به سمت معبود و معشوقشان هستیم.


حجت الاسلام حسین معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: این مراسم به منظور تکریم و گرامیداشت اسوه های صبر و پایداری"مادران و همسران شهدا" برگزار شده است.


گفتنی است، در پایان از 28 نفز از مادران دو شهید و فعالین اجتماعی در حسینیه ها و مراکز خیریه و 8 نفر از مشاورین استاندار و فرمانداران تقدیر شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 358222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha