امضای تفاهم نامه 5 ساله بین ستاد بازسازی عتبات و سازمان میراث فرهنگی

خبرگزاری شبستان: تفاهم نامه همکاری بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ستاد بازسازی عتبات عالیات به مدت 5 سال منعقد شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، طی مراسمی بین مسولان ستاد بازسازی عتبات عالیات و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  تفاهم نامه همکاری به مدت 5 سال منعقد شد.
بنابراین گزارش این تفاهم نامه که به امضای حسن پلارک، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات و مسعود سلطانی فر، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی رسید با موضوع بهره گیری طرفین از منابع اطلاعاتی، ظرفیت ها و فرصت های مطالعاتی و تخصیص برای ساماندهی مرمت، بازسازی و توسعه عتبات مقدسه در کشور عراق از جمله اشیاء با ارزش فرهنگی و تاریخی در آن اماکن مقدس و همکاری جهت ثبت جهانی آثار فاخر اجرایی می شود.
 

گفتنی است سازمان میراث فرهنگی طی این تفاهم نامه متعهد شد تا با ایجاد کارگاه های و برگزاری دوره های آموزشی برای کارشناسان موزه ها و اماکن مقدسه در حوزه های مختلف (ساماندهی، حفاظت، نگهداری و مرمت اشیاء و بناهاو... ) با اعزام مربی و کارشناس به عراق یا پذیرش کارشناس عراقی در ایران با تقبل هزینه های پرسنلی سازمان فعالیت کند.
همچنین ارائه برنامه و معرفی شیوه ها و تجهیزات مناسب برای ساماندهی، حفاظت، نگهداری و مرمت اشیاء و بناها، همکاری در مکانیزه کردن اطلاعات اشیاء و بناها، همکاری در تهیه شناسنامه های اطلاعاتی، آسیب شناسی، حفاظتی و مرمتی اشیاء و همکاری در جهت اجرای طرح های پژوهشی مشترک از تعهدات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

طبق این تفاهم نامه ایجاد هماهنگی لازم برای همکاری موزه های عتبات مقدسه با موزه های وابسته به سازمان، همکاری در اعزام کارشناسان دو کشور و تقبل هزینه های مرتبط و هماهنگی با موزه های مختلف، هماهنگی لازم با مراکز ذیربط برای تسهیل سفر کارشناسان دو کشور و تهیه تجهیزات مورد نیاز حفاظت و مرمت که از طرف کارشناسان سازمان اعلام می شود؛ از تعهدات ستاد بازسازی عتبات عالیات است.
گفتنی است این تفاهم نامه در قالب کمیته راهبردی با عضویت نمایندگان ارشد طرفین با هدف برنامه ریزی، هدایت، پیگیری و نظارت بر اجرای مطلوب تفاهم نامه اجرایی می شود.
پایان پیام/
 

کد خبر 358613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha