کاهش زمان دادرسی رویکرد دادگستری قزوین در سال 93

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در سال 93 بر محور تعیین تکلیف پرونده های مسن و کاهش زمان دادرسی متمرکز خواهیم بود.

جمال انصاری در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: دادگستری در نمای حرکت و رشد استان یک اصل مهم است و همه به این باور رسیده اند که دستگاه قضایی استان می تواند در این نما، آنها را کمک کند.
 

وی ادامه داد: تغییرات در دولت و روی کار آمدن دولت های جدید در کار دستگاه قضایی تغییری ایجاد نمی کند و شاید این تغییرها فرصت های جدید را ایجاد کند، اما نگاه مدبرانه قضایی باید با همراهی و همکاری بیشتر منجر به تحول آفرینی در بخش اقتصاد و فرهنگ باشد.
 

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: اگر نمای فرهنگی و اقتصادی جامعه ما به یک بلوغ نسبی برسد، افراد آگاهی های بیشتری را پیدا می کنند و تحمل افراد بالاتر می رود در نتیجه تحمل ها بالا رفته و افراد تنش ها را با ریش سفیدی و مصلحت گرایی حل می کنند.
 

وی عنوان کرد: اعلام شعار سال فرصت خوبی است تا در محیط جدی تر قرار گیریم و آنچه را که ترسیم شده با استفاده از ظرفیت های شایسته و بایسته محقق کنیم البته در این میان مهم این است که به موقع اقدام کنیم تا به نتیجه برسیم.
 

انصاری با اشاره به فاز دوم هدفمندی یارانه ها اظهار کرد: فاز دوم هدفمندی یارانه ها در حال اجراست که لازم است همه در این عرصه به طور جدی وارد شوند و دولت و کشور را کمک کنند.
 

وی تأکید کرد: انتظار اول این است که کسانی که تمکن لازم را دارند، ثبت نام نکنند از این رو ما نیز باید به صورت میدانی کمک کنیم تا در تحقق این تحول میدانی بزرگ گام موثری برداریم.
 

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به رویکرد دادگستری در سال 93 گفت: در سال93 در محور موجودی ابتدای سال، تعیین تکلیف پرونده های مسن و کاهش زمان دادرسی متمرکز خواهیم بود که پرونده های قبل از سال 92 از نظر ما پرونده های مسن محسوب می شوند.
 

وی عنوان کرد: در دادسرای قزوین تعداد پرونده های مسن 200 فقره و در دادگاه های قزوین 190 فقره است که باید برای این پرونده ها تعیین تکلیف شود و همچنین میانگین زمان دادرسی در دادیاری، اجرای احکام، دادرسی، شوراها و غیره در سال 93 باید کاهش یابد.
 

انصاری یادآور شد: یکی دیگر از اقداماتی که لازم است نسبت بدان توجه لازم شود انتقال تجربیات به نیروهای دیگر است تا آنها نیز بتوانند با داشتن تجربه های مناسب به انجام کارها و اداره امور بپردازند.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 358741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha