توجه به ارزش های اخلاقی، امنیت اجتماعی را محقق می کند

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اگر ارزش های اخلاقی در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد، امنیت اجتماعی به خوبی محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام علی توکلی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین تودیع و معارفه دادستان شهرستان بم افزود: با توسعه روابط اجتماعی، جایگزینی حسن ظن به جای سوء ظن، احترام به بزرگترها و محبت بزرگترها به کوچکترها، امنیت اجتماعی محقق می شود.

 وی با اشاره به این مطلب که در کنار امنیت اجتماعی نیاز به امنیت اقتصادی و فرهنگی نیز هست، اظهار کرد: دستگاه ها باید به امنیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توجه لازم را داشته و برای تحقق آن گام بردارند.

حجت الاسلام توکلی، با تاکید بر این مطلب که تحقق امنیت نیاز به همکاری و همدلی دارد، عنوان کرد: تحقق امنیت به دست یک فرد نیست و مجموعه ای باید دست به دست هم دهند تا امنیت محقق شود و کسی نمی تواند ادعا کند که به تنهایی امنیت را ایجاد کرده است.

 وی با اشاره به اینکه اگر ارزش های اخلاقی در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد، امنیت اجتماعی به خوبی محقق می شود، خاطرنشان کرد: امنیت ابعاد، بسترها و آسیب هایی دارد که هر یک از مراحل آن در حوزه کاری یک دستگاه قرار می گیرد.

 رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در زندگی ماشینی و با توسعه تکنولوژی ها، ارزش های اخلاقی کمرنگ می شود که باید از این امر جلوگیری شود.

 حجت الاسلام توکلی در ادامه با اشاره به فعالیت های مهم و اثرگذار شورای تامین استان و شهرستانها، بیان کرد: با همکاری، همدلی و هم صدایی بحث امنیت را دنبال می شود و دستگاه قضایی نیز در تمام نقاط استان همراه با سایر دستگاه های دست اندرکار در ایجاد و ارتقای امنیت، همکاری دارد.

 وی تصریح کرد: امنیت شهرستان بم نسبت به سال های گذشته بسیار عالی است و این امر مدیون همدلی اعضای شورای تامین و همکاری مردم و مسوولان است.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وقوع برخی اتفاقات در یک جمعیت شهری، طبیعی و استاندارد است اما اعضای شورای تامین هستند که بحث امنیت را فراهم کرده و تلاش می کنند آسایش و آرامش هرچه بیشتری را برای مردم فراهم کنند.

 رئیس کل دادگستری استان کرمان به بحث ارایه امان نامه اشاره و بیان کرد: براساس قانون، اشرار و قاچاقچیان و کسانی که قبلا شرارت می کردند اگر شاکی خصوصی نداشته باشند واز کارهای خود پشیمان باشند می توانند به مراجع قضایی، انتظامی یا اجرایی مراجعه کرده امان نامه را دریافت کنند.

 وی گفت: امان نامه نیز در راستای استقرار امنیت است.

 این مقام مسئول بر ضرورت حسن خلق با مردم تاکید کرد و گفت: همه ما خادم مردم هستیم و اگر براساس قانون نمی توان کاری را برای فرد انجام داد، باید حرف او را خوب بشنویم و با حسن خلق با او برخورد کنیم زیرا مردم از بداخلاقی بیشتر از حکمی که بر علیه شان صادر شود، ناراحت می شوند.

 به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، وی ادامه داد: در پرونده های خانواده انتخاب داور الزامی است و ائمه جمعه و جماعات به عنوان داوران پرونده های خانواده ورود یافته و به بازسازی خانواده ها بپردازند و از طلاق جلوگیری کنند.

 در این آیین، از تلاش های "محمدرضا سنجری" دادستان سابق بم تقدیر و "محمد افضلی مقدم" به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.

 پایان پیام/

کد خبر 359079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha